![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2008 Locatie: Klundert (NB)
|
Hallo allen, Ik zie vaak in winkels een piepschuimen vleigtuigje, en denk dan, dat moet ik ook zo/ of beter kunnen. Ik heb : 2 * Graupner speed 400\ 2 * Gunther prop (125*110) 4 cell nimh regelaar en ontvanger Of : simpele setup van een speelgoedautotje: regelaar + ontvanger (22 Gram) 3,6 v accu (28 Gram) Standaard motortjes (stuur / gas) + Een grote berg tempex / piepschuim platen en binnenkort 3 mm depron. Wat voor vliegtuig kan ik hier van maken? Het heeft geen eisen, kan indoor en outdoor (shocky etc.) (en nee, ik ga niet naar een club) evt. scade repareer ik zelf wel Groet, Robert |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
speed 400 met gunther zijn veel vliegtuigen op te bouwen, maar je moet wel een andere accu hebben, op 4.8 volt levert deze motor gewoon te weinig vermogen. minimaal 7.2 volt en een 2 lipo is ideaal (licht en kracht)
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Het hangt ook van de versie speed 400 af. Miet alle versies kunnen 7.2v minimaal waarderen. Kijk als voorbeeld eens naar de easystar of minimag van multiplex, beiden worden geleverd met speed 400 en guntherprop.. dat soort toestelletjes kun je er dus mee maken. |
|
| | #4 (permalink) |
|
He bedankt, naar die minimag heb ik al gekeken, ik heb de 7,2 v versie, 7,2 v accu moet ook lukken, alleen geen lipo helaas... Meer reacties welkom, Groet, Robert EDIT: Op de site van multiplex kan ik niet vinden hoe duur tie is (rtf) en waar ik hem kan kopen (kaartje doet het niet) Laatst gewijzigd door robert c; 3 februari 2009 om 18:33 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2006 Locatie: Linter Leeftijd: 20
|
Je kan beter een setup op Hobbycity kopen. Voor een €50 heb je daar een BL motor, regelaar, 3 servo's, lipo en een ontvanger.. Je zou dan bijvoorbeeld een outdoor shockflyer (wat wel niet aan te raden is als beginnerstoestel) of een Citabria kunnen maken in depron. Piet
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Met alle respect, pietvelaers, maar dat is echt een onzinadvies. Met een speed 400 zijn er zat toestelletjes die je kunt vliegen. Een minimag kopen is daarentegen een beetje zinloos, want daar zit ook weer een speed 400 en guntherprop bij, standaard. Ik dacht dat je zelf iets wilde bouwen, daarom noemde ik de minimag, dat soort toestelletjes kunnen dus prima. |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Een SP400 7,2V heeft zeker met een Günthertje te weinig aan 7,2V ... 9,6 tot 12V (8-10 cellen NiMH of 3SLiPo's) is een stuk prettiger de 6V versie doet het een stuk beter op 7,2V ... (6x NiMH of 2SLiPo's) ....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Wat is ongeveer het max. gewicht voor een vliegtuig met ong. 1\2 - 1 span? Groet, Robert | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
| Citaat:
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
misschien de decathlon uit dit draadje een optie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...lon-piper.html vliegt goed met een speed 400 6v op lipo's, hier staat een filmpje: YouTube - depron trainer speed 400
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2007 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
|
Speed 400 motoren kun je makkelijk op 3s Lipo laten draaien. Wel een beejte rustig aan doen met het gas, maar je hebt toch meer dan genoeg power dan. Wel oppassen als je op 35 Mhz vliegt. Op een gegeven (slijtage) moment gaat het zo erg vonken dat een ontstoorcondensator niet veel meer doet. 2.4 Ghz heeft er daarna nooit meer last van gehad. Een versleten Speed 400 vervang je voor een paar euro. Ik vloog veel vol gas en had er dan zo'n 4 uur lol van. Daarna overgestapt op een 480L (op de Easystar) en daarna op borstelloos.
|
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 15 december 2007 Locatie: Maarssen Leeftijd: 66
|
Beste Robert Op dit forum staat de, Bouw van een fijn zwevertje, geschreven door Gurodewa. Als je die naam intypt kom je gelijk bij dit item terecht. Hierin beschrijft hij een eenvoudige zwever welke zowel met of zonder motor gevlogen kan worden. Deze zwever is geschikt voor een 400 motor en alles er tussen in tot borstelloos aan toe. Gewicht ongeveer 500 gram spanweidte 1,6 M Met vriendelijke groet Ko |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |