Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Algemeen modelvliegen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 februari 2010, 21:51   #61 (permalink)

Smile

Hoi,

Inmiddels weer wat zaken gemaakt aan de Cloudhopper die best veel tijd vergen.

Omdat ik de besturing van de roeren middels pul/pull wilde maken moest ik een servo verzetten en wat spullen bestellen die ik niet op voorraad had. Gelukkig waren deze snel binnen dankzij Hobby In. Geweldige service overigens.

Ook heb ik de motor definitief vastgezet en alle bouten precies op maat gemaakt.

Hier wat foto's van de pull/pull aansturing.

Click the image to open in full size.

(de servo zit hier nog (voorlopig) met een schroef vast)

De bevestiging van aluminium voor het onderstel laat nog even op zich wachten omdat er nieuwe machines geinstaleerd ziijn en men op een goedkeuring voor het gebruik zit te wachten. Misschien kunnen we deze week wel iets gaan afmaken.

Groetjes, Erik.
helerik is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2010, 15:57   #62 (permalink)

Smile

Hoi,

Eindelijk waren afgelopen week de aluminium onderdelen voor de bevestiging van het onderstel klaar. Ze passen precies en ik heb ze vandaag direct op de Cloudhopper gezet.

De losse bevestigingsblokjes:

En hier de bevestiging van het onderderstel met de bovenstaande blokjes.

Het onderstel zit nu helemaal gefixeerd met aluminium onderdelen. Mogelijk kunnen ze nog iets kleiner maar dat ga ik nog wel bekijken.

De 'romp' is nu bijna helemaal af. Ik ga nu beginnen met het bespannen van de vleugels maar eerst de tips afmaken en navigatielichten in de vleugels bevestigen. De bespanning doe ik met de drie basiskleuren oratex. (geel, rood en blauw)

Ook hoop ik deze week een keer de motor, die nog helemaal nieuw is te laten lopen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar het starten en de trekkracht. We gaan het zien.

Groetjes, Erik.
Oud 20 maart 2010, 20:49   #63 (permalink)

Smile

Hoi,

Eindelijk vandaag na bijna 3 maanden de piloot schaal 1:3 thuis gestuurd gekregen. Hij is van de Pilot People in Engeland, eigenlijk Wales en ik ben er heel blij mee. Hij past erg goed in de Cloudhopper en weegt bijna niets. Hij is 56 cm. lang en weegt 236 gram.

Het enige wat ik er graag nog bij zou willen hebben, is een vierpuntsgordel die je open en dicht kan klikken. Degene die er bij zit moet nog helemaal op maat gemaakt worden en is helemaal van rubber. Ik ga dat toch proberen hoe dat er uitziet maar een echte (1:3) lijkt mij mooier.

Wachtend op de maiden. Toch wel hopelijk nog in het voorjaar.

De romp (trike) is nu helemaal af. Morgen ga ik de motor proberen en kijken of ik hem überhaupt aan de gang krijg en of hij mooi blijft lopen. Ik ben wel heel erg benieuwd.

Groetjes, Erik.
Oud 20 maart 2010, 23:08   #64 (permalink)

Mijnheer Rob's schermafbeelding

Leeftijd: 37
Standaard

Hee die Erik

Dat ziet er goed uit! Zwaartepunt ook in orde met pop erin?
Ben je nu helemaal vliegklaar (mits motor goed loopt natuurlijk)?!? Dan moet maiden in het voorjaar toch geen enkel probleem zijn???

Mijnheer Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2010, 10:57   #65 (permalink)

Talking

Hier heb ik 2 foto's van ooit die van mij:
4.25 meter span.
38 cc 2T ZG

gr vosje
vosje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2010, 20:11   #66 (permalink)
Ron

Ron's schermafbeelding

Standaard

Hoi Erik,

Ik denk dat je wel iets aan de uitlaat moet doen ; nu zal de piloot binnen de kortse keren onder de olie zitten

Groet,
Ron

De romp (trike) is nu helemaal af. Morgen ga ik de motor proberen en kijken of ik hem überhaupt aan de gang krijg en of hij mooi blijft lopen. Ik ben wel heel erg benieuwd.

Groetjes, Erik.[/QUOTE]
Ron is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2010, 20:54   #67 (permalink)

Smile

Hoi,

Vanmiddag de motor laten lopen.....en hoe. Bij de eerste tik liep hij al was het toen maar op één cilinder vanwege een slechte aansluiting van de plug. Toen ik dat verholen had, liep hij al heel erg goed en bleek het toetental goed te regelen. Ook staionair was geen probleem. Wel alles met bijgloeien.
Ik heb hem nu twee tankjes heel erg vet laten lopen en zal de volgende keer de sproeiernaald langzaan in gaan draaien.

Inderdaad zal ik iets aan de uitlaten moeten doen want alles achter de motor wordt heel erg vet. Nu nog logisch vanwege het te rijke mengsel maar straks zal alles hoe dan ook toch vet en vies worden. Ik wil eigenlijk de uitlaat over de vleugel hebben maar ik weet nu nog niet hoe dat ik dat ga doen. Ik zal van de week eens contact opnemen met Hobby-in (ik heb een Saito) en vragen of zij een goed voorstel hebben en anders ook de leden van het forum die dit draadje volgen. Ik hou mij aanbevolen voor ieder goede tip.

Erik.
Oud 5 april 2010, 18:51   #68 (permalink)

Standaard

Hee Erik,

Nog iets aan uitlaatgas probleem kunnen doen? Maiden al gedaan of in planning?

Oud 5 april 2010, 19:31   #69 (permalink)

Smile

Hoi,

Voorlopig nog helemaal geen maiden omdat mijn vrouw in een rolstoel is komen te zitten door een dubbele, gecompliceerde open beenbreuk. Dus...................ik ben huisman geworden met alle taken van dien.

Echter ik probeer wel aan mijn Cloudhopper te werken.
Vorige week heb ik Dennis van Hobby-In gebeld en er zijn systemen voor mijn tweecilnder om de uitlaatgassen (en olie) weg te voeren naar achteren. Zodra ik tijd heb, ga ik een keer met de Cloudhopper bij hem langs en ga kijken wat het beste past.

Ik hoop wel dat ik heel erg gauw weer een keertje kan gaan vliegen. Het kriebelt heel erg en ze staan te trappelen op zolder.
Succes met de Wave.

Groetjes, Erik.
Oud 5 april 2010, 21:02   #70 (permalink)

Standaard

Hee huisman! Knudde zeg, wens Helen heel veel beterschap!
Ben benieuwd wat je bij Dennis gaat vinden, op zich mooi idee om daar met toestel gewoon naar toe te gaan. Hoop dat je het snel geregeld hebt. Mocht je tijd hebben voor maiden maar jullie veld nog te nat zijn, even seintje geven!

Gr. Rob

Oud 21 juli 2010, 20:13   #71 (permalink)

pieterfeddema's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Hallo heren!

Er werd driftig gebouwd afgelopen voorjaar aan verschillende cloudhoppers, getuige verschillende berichten hiervoor. Fantastisch om te lezen!! Maar nu vraag ik me af of ze allemaal zo goed en heerlijk vliegen ondertussen waardoor de eigenaren geen tijd meer hebben kunnen vrijmaken om nog wat van zich te doen laten horen...... of dat er zich mogelijk onoverkomelijke problemen hebben voorgedaan..... M.a.w. Het is hier stil geworden maar ben toch wel heel nieuwsgierig ook!

Groet, Piet
pieterfeddema is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 00:31   #72 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Jan scholten's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard Ultralight Cloudhopper

Pieter,

Voor zover ik weet ligt de bouw stil ivm ziekte van de vrouw van Erik. De maiden heb ik nog niet gezien!
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Algemeen modelvliegen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten