![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juli 2008 Locatie: Baarn Leeftijd: 17
|
Ik heb een probleempje, Zowel mijn snelheidsregelaar als ontvanger moet volgens de handleiding op de accu worden aangesloten, terwijl ik volgens mij maar op 1tje kan aansluiten. Ze willen dat ik via een switch de accu op mijn ontvanger aansluit en dat ik dan via die switch ook kan laden. Wat moet ik nu doen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Dat is bij de meeste regelaars niet meer nodig, omdat die een BEC hebben (battery eliminating circuit), die automatisch ook je ontvanger van stroom voorziet. Je ontvangerhandleiding spreekt waarschijnlijk van een brandstof model, dan heb je wel een ontvangeraccu nodig welke regelaar heb je? Skyhigh Laatst gewijzigd door skyhigh; 18 juli 2009 om 13:13 | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2008 Locatie: Soesterberg Leeftijd: 41
|
Als je regelaar een BEC heeft en dat denk ik wel. Dan krijgt je ontvanger stroom via het kabeltje van de regelaar dat in de ontvanger gaat. Dan heb je dus geen aparte ontvanger accu nodig en ook geen schakelaar. De laadplug van die schakelaar is bedoeld om de onvanger accu te laden als je bv een brandstof model, zwever of electro met aparte ontvanger accu hebt. Als je niks kunt vinden op de regelaar of in de handleiding over wel of geen BEC kun je gewoon de accu aan de regelaar aansluiten en de regelaar aan de ontvanger (kan zonder de motor aangesloten te hebben) 1 of meer servo's inpluggen in de ontvanger en kijken of ze het doen. Pas wel op dat waneer de motor ook aangesloten is dat als je de accu aansluit de motor kan gaan draaien als je aan de knuppels zit. Als je er echt niet uitkomt ben je welkom om (met model enzo) langs te komen in Soesterberg.
__________________ PH-1320 MSF Ls-4a wl Totally electric ! |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
een torcster speedcontroller ECO BEC 30A? maar op mijn ontvanger zit 1 speciaal aansluit plugje, de aller onderste die voor de accu is, of kan het dan gewoon via die snelheidsregelaar? ook, dan moet ik dus wel een stekkertje tussen snelheids regelaar en accu doen? want die switch heb ik dan niets aan |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
ik heb alleen nog geen lader, die komt of vandaag of maandag, dus, ik denk niet dat de accu wordt opgeladen in de fabriek? Ik zal waarschijnlijk even moeten wachten met aansluiten op snelheidsregelaar
|
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2008 Locatie: Soesterberg Leeftijd: 41
|
Accu aansluiten kan via elke aansluiting op je ontvanger. Een aparte accu aanluiting heb je alleen nodig als je een aparte ontvanger accu gebruikt. Als je een Lipo accu hebt wordt die gedeeltelijk geladen geleverd. Meestal 70% geladen, dus je kunt rustig wat uitproberen voordat je lader er is. Schakelaartje heb je inderdaad niks aan, als je die ertussen zet heeft je regelaar nog steeds spanning zolang je accu aangesloten is. Alleen je ontvanger niet.
__________________ PH-1320 MSF Ls-4a wl Totally electric ! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 februari 2003 Locatie: Warmond Leeftijd: 48
|
Om verwarring te voorkomen heb ik even een bestaand plaatje aangepast voor je om het duidelijker te maken. Want uit je vraagstelling meende ik op te kunnen maken dat je van plan was geweest om de ontvanger rechtstreeks op de aandrijfaccu aan te sluiten. Waarschijnlijk heb je de beschrijving niet goed begrepen, ik neem tenminste aan dat daarin bedoeld wordt dat je de ontvanger op een ontvanger-accu moet aansluiten. Het bovenste plaatje zal van toepassing zijn op jouw situatie. ![]() En nu ik toch bezig ben, de situatie als er met een ontvangeraccu gewerkt dient te worden. Soms kan de BEC van de ESC(regelaar) het verbruik door de servo's niet aan, dan zal je met een ontvangeraccu (of een externe BEC) moeten gaan werken. Hans Laatst gewijzigd door Hans N.; 18 juli 2009 om 17:02 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Maakt wel uit, maar dat kan je gewoon uitproberen. Als de motor verkeerdom draait, wissel je twee willekeurige pluggen, that's all.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |