![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2008 Leeftijd: 38
|
Zo het heeft ff een tijdje geduurd, maar ik heb hem bijna af. Toen ik net lid was geworden van het forum, heb ik van Bertus een robbe parat overgenomen compleet met zender enz. daar zat een speed 500 met vertraging in die echt echt aan vervanging toe was. ik heb vorige week (weer via het forum) een brushless motor inclusief accu's gekocht. vol goed vertrouwen heb ik meteen de motor erop gebouwd en 2uur later stond ik op een veldje hier in de buurt. alles werkte naar behoren en toen ik rustig gas gaf reed de parat keurig netjes steeds sneller en sneller. Ik gaf voorzichtig wat up en toen de parat bijna los kwam, hoorde ik een klap en lag de parat zonder neus in het gras en het motorschot en motor 2 meter verderop. ik heb nou eindelijk weer de parat in elkaar gepuzzeld en heb intussen een andere zender. Nou heb ik eerst foto's gemaakt en wil ik jullie vragen of de parat nou qua structuur maiden proof kan zijn, ik moet alleen nog folieeen. Ik heb nou iig wel geleerd dat je idd niet zonder hulp moet gaan proberen te vliegen. Ik ben niet lid van een club, maar zou het wel gaaf vinden als hier in de buurt van amersfoort. Iemand met ervaring mijn parat z'n maiden zou willen geven. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen. de andere foto's zijn echt een enorm mazzeltje wat me vandaag is overkomen. voor de zwever heb ik hele platte servo's nodig, 4 stuks zijn die ook bij hobbycity te koop? dus budget en wat zou ik het beste in die monsun kunnen plaatsen? mvg, marcel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 oktober 2005
|
Tsja nogal moeilijk om te zien zo vana foto's... Zwaartepunt nog goed?, domping nog goed? Als je zelf niet instaat bent om in te schatten ofdat een model maiden ready is zou ik er inderdaad niet zonder hulp mee gaan vliegen... Ron van sommeren zou dit posten: Citaat:
Als het zwaarte punt, de domping en de rest van de bouw van je vliegtuig klopt heeft jou parat diezelfde dag nog zijn maiden. | |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Daar heb je het al, weet niet wat je met domping bedoeld. de kist is volgens mij wel weer netjes in vorm, en verstevigd het balsa was zo ongelovelijk oud en broos geworden, ik heb dat intussen vervangen. Ook heb ik de hoek waarin de prop stond precies het zelfde gehouden. het toestel weegt nou +/- 760 gram met 3s lipo 2200mAh de motor is een emax 2215/25 BL2215-25 $32 shipped to a US confirmed address Manufacturer's specs No. Of cells 2-3 Li-Poly RPM/V 800/1260 RMP/V Max. efficiency 82% Max. efficiency current 8 – 13 A (>75%) No load current / 10 V 0,5 A Current capacity 17/22 A/60 s Internal Resistance 116 mohm Dimensions 22x15 mm Shaft diameter 3 mm Weight 59 g **Includes prop saver, mount, and 3.5mm bullets factory installed** Recomended model weight 2215/25 300 - 900 g Recomended prop without gearbox APC 10X5 APC 11X5.5 APC 10X4.7(SLOW) Model V KV PROP RPM Cur. Thrust 221525 3S 800 11*5.5 7000 17A 1015g/2.24lb 221525 3s 800 10*5 7515 13A 799g/1.76lb 221525 3s 800 11*7 6300 18A 1046g/2.3lb. lijkt me dat dat toch ruim voldoende is. de prop is een slowfly 8,5-4 of is dit overdreven? |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
zou iemand misschien een goede beginners setup weten voor mijn multiplex zwever? en er hebben van die hele platte servo's van graupner ingezeten, zijn daar ook een budget versie van uitgebracht? zoals bijv towerpro ofzo? mvg, marcel |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juli 2008 Locatie: Soesterberg Leeftijd: 41
| Citaat:
__________________ PH-1320 MSF Ls-4a wl Totally electric ! | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2008 Locatie: gramsbergen Leeftijd: 18
| mode 1 is gas rechts
__________________ http://www.klikhierniet.net/ |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Maar had gehoopt meer info te kunnen krijgen met betrekking tot de setup die ik op de parat heb geplaatst, en had gehoopt meer info en tips te kunnen krijgen, met een keuze van setup voor de alpha junior zwever. Mvg, Marcel en Daphne | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2008 Locatie: Alkmaar
|
Marcel en Daphne, Voor tips en info mbt een veilige maiden, wordt lid van een modelbouw vliegclub in de buurt. Een kleine investering die heel veel frustratie, geld en wanhoop bespaart. Je leert al snel veilig vliegen en landen. Of ga een keertje kijken bij een vliegclub of een opendag, en vraag een proefles. Erik
__________________ Blade mSR -_- Blade 120SR -_- Blade mCP X -_- SJM 180 -_- Trex 250 se -_- MSH Prôtos 500 -_- Trex 500 ESP |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Die Monsun is geen beginnerskistje. Ik heb deze ook en je moet flink doorvliegen om hem in de lucht te houden (evenals zijn grote broer met 1,59m spanwijdte). Die Monsun komt waarschijnlijk van Marktplaats af (10 eypo). Je kunt hier gewoon HXT900's in zetten als je het echt goedkoop wilt doen. Anders Graupner C261's of iets steviger (maar wel goedkoper Verder denk ik dat er weinig mensen zullen zijn die zo'n krakkemikkig ding (excusez les môts) willen vliegen. Hij zal graag linksaf willen vanwege de asymetrische neus. Verder wat de rest zegt: Word lid van een club en bespaar jezelf heel veel geld en frustraties.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Citaat:
En het klopt dat ik er maar 10 euro voor heb betaald. Maar het lijkt mij dat het niet uitmaakt waar ik mijn kisten vandaan heb toch? Denk dat er meerdere mensen zullen zijn hier op het forum die voor dat geld die 2 kisten had willen ophalen. Citaat:
En wat die asymetrische neus betreft, die zat al standaard op de parat. Ik heb me bij de koop laten vertellen dat dat zo hoorde, omdat die hoek juist nodig moest zijn voor het verkrijgen van lift. Mvg, Marcel en Daphne | ||
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Die neus is zeker niet standaard, echter zal die er waarschijnlijk best mee vliegen ![]() Wat betreft een club zou je kunnen gaan voor de Vliegclub Zuid Ginkel (of Edese Luchtvaart Club maar die is duurder
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir Laatst gewijzigd door Berto; 21 juli 2009 om 09:05 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |