![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juli 2008 Locatie: Baarn Leeftijd: 17
|
Toen ik bezig was met de servo in de vleugel van mijn easyglider te lijmen, ontekte ik dat de kabel halverwege open was, waardoor de zwarte en de rode elkaar raakten, de binnenkant dus ik heb het deel wat ik had gelijmt losgehaald, maar ik krijg de schakeling van mijn verlengkabel, waar dit in zit, niet meer los. Die zit vastgelijmt. dus, is het mogelijk om dan voor de plek waar het los zit een andere aan te solderen, dus zwart op zwart, rood op rood en geel op geel? of kan dat niet 1,2,3 want in die kabels zitten vervolgens heel veel kleine, of moet ik dan per kleine solderen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 52
|
servo kabels zijn goed zelf te solderen. Werkwijze: 1) Alle kabels circa 5 mm isolatie verwijderen, kleine draagjes in elkaar draaien. 2) blanke stukjes vertinnen met printsoldeer met harskern (eventuele overtollige soldeer gelijk verwijderen met vochtig doekje als de soldeer nog vloeibaar is) 3) schuif een ongeveer 15 mm lang stukje dunne krimpkous over iedere draad (3 stuks dus). 4) zonder extra soldeer de draadjes aan elkaar solderen (dit gaat binnen 1 seconde!) 5) stukje krimpous over de soldeerplek schuiven en krimpen, dit kan met een aansteker, maar heb je weinig ruimte dan kun je ook een schone punt van je soldeerbout gebruiken. 6) zorg dat het gesoldeerde deel niet kan liggen trillen in de romp (of vleugel), de draad is hier minder soepel en dus gevoeliger voor breuken (al helpt de krimpkous hier goed tegen.) Ik zet draden graag vast met een heel klein druppeltje hotglue, dit is altijd weer los te krijgen. Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 februari 2006 Locatie: EERSEL Leeftijd: 71
| Citaat:
Krimpen gaat ook goed met een verfafbrander op stand 1 of een hete Fohn. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
|
Als je de draadjes trapsgewijs knipt en soldeert - wel zo dat er geen draad bloot naast elkaar ligt - dan kan je er een enkel stuk krimpkous overheen doen. ==========================-----============= ===================-----==================== ============-----=========================== Als je de krimpkous met een föhn krimpt, hou dan een stukje karton of triplex achter de draad, föhn er vlak tegenaan. Dan wordt het heter en is je vleugel of wat dan ook tegen de hitte beschermt.
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 19 juli 2009 om 22:15 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |