![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2008 Locatie: Hooge Mierde Leeftijd: 39
|
Ik ben al een paar maanden aan het vliegen, de laatste weken zonder assistentie van m'n instructeur (zelf opstijgen/vliegen/landen)......De laatste weken heb ik heb gevoel dat ik achteruit ga in de tijd, ik vlieg slechter en slechter. Afgelopen zondag m'n Protech Azurro trainer gecrasht. Daarom wil ik de komende tijd met kabel gaan vliegen zodat m'n instructeur snel kan overnemen. Het probleem is dat ikzelf een MX12 heb en m'n instructeur een MX24? Toen ik vandaag in de winkel was zagen we in de catalogus dat er alleen verbinding mogelijk is tussen een MX12 en MC2(nogiets)......maar niet de MX24....... De prijs van 30 euro voor zo'n kabeltje vond ik ook belachelijk trouwens. Weet iemand of ik een een MX12 aan een MX24 kan koppelen en heeft iemand een soort van tekening van zo'n kabeltje incl. onderdelenlijst? Dan soldeer ik 'm zelf in elkaar.
__________________ Calmato, OSmax 46FXI en MX-12 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Ik heb zelf een MX 22 en daar moet je een leraarmodule in kopen a 37 euro. Het kabeltje is wel zelf te maken, is gewoon een opto-couplertje. Dus kijk eerst even of er wel een leraar module in de zender zit. Gert-Jan
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Ik heb alleen ervaring met de MX-22, maar die is vrijwel gelijk aan de MX-24. Mijn MX-22 kan ik heel makkelijk en goedkoop aan de MX-12 hangen, mits de MX-12 als master gebruikt wordt. Dat laatste lijkt me hier handig, aangezien jouw model in je MX-12 staat. De MX-24 kan aan jouw MX-12 gehangen worden middels een simpel mono- of stereo-kabeltje. Dat is een kabeltje met aan beide kanten een 3,5mm plug, je weet wel, zo'n koptelefoon stekkertje. Instructeur stuurt met jouw MX-12, jij als leerling (met de MX-24) kan overnemen als de instructie-knop op de MX-12 wordt ingedrukt. Pas als de MX-24 als master gebruikt wordt heb je een dure module nodig. Ik kan je niet garanderen dat het werkt, maar het is de moeite om het te proberen (kabeltje kost je enkele euro's).
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Klopt wat Fotor zegt. Als je de MX 24 als leerlingzender gebruikt dan werkt het. stereokabeltje met 3.5mm plugje aan beide kanten en dan in de DSC aansluiting. GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |