![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
|
Hoi, het onderwerp van mijn eindwerkstuk is vliegen op zonne-energie. niet voor niets natuurlijk, heb ik eindelijk een heel goede reden om een model te bouwen wat ook daatwerkelijk op zonne-energie kan vliegen. wie weet een winkel waar ik zonnecellen kan kopen, tot nog toe heb ik ze alleen bij conrad gevonden en dat geeft een beetje wijnig keus... ik zal jullie op de hoogt houden van mijn ideeën en vorderingen. Groeten Halmar |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 oktober 2003 Locatie: -
|
zonnecellen die jij nodig hebt zijn flinterdun, en komen boven de 50 € per cm2 meen ik... hoe dunner hoe duurder.. Bericht 667.... toeval Citaat:
__________________ niets hier | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Hoi Halmar, Wat heb ik eigenlijk nog niet gebouwd en gevlogen denk ik dan..... Interessant is het boek ´Solar Modellflug´ van Helmut Bruss ISBN 3-88180-017-4 Zie ook www.dienlin.de of http://www.lemo-solar.de/ O ja...........niet in de schaduw van de wolken vliegen |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Kopen? Neem eens contact op met Shell, zij hebben een jaar geleden een zonnepaneelfabriek gebouwd/overgenomen. Even zelf zoeken. En dan ben je de arme student en of Shell briljante onderzoekers in de dop wil matsen. Misschien dat deze mensen je kunnen helpen, zij hebben connecties: http://www.alpha-centauri.nl/ (de Nuna solarracer)
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Zoek contact met Arthur Leeuwangh. Hij is een van de experts (misschien wel DE expert) in Nederland op het gebied van modelvliegen op zonne-energie. Doe hem de groeten van mij...
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Heb je Arthur al bereikt?
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
| Citaat:
meteen goed voor m'n duitse leesdosier Hoe kom ik aan bouwen en vliegen 2002/1? badankt allemaal, ik kan weer een tijdje verder Groeten Halmar | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
De Solar Raycing List: http://groups.yahoo.com/group/Solar-Raycing/
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Guest
|
Op deze site staat veel informatie. http://personalpages.tds.net/~dbeck/ This is the homepage of the model plane, Solar Solitude. This plane is a solar powered electric radio controlled model that held an altitude record of 4210 feet, and also a world distance record with a 24.7 mile flight. It's longest flight has been 6 hour 1 minute. All of this was done with no batteries in the plane! |
|
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Hmmm is het niet goedkoper om eens te kijken of je de cellen uit bestaande producten kunt slopen? Ik geloof dat die tuinverslichtings setjes flinke cellen hebben voor niet duur. Wel een verkeerde tijd om met zo'n project te beginnen Halmar. Ik denk dat je komende tijd niet veel zon en weinig wind te zien krijgt
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |