![]() |
| | #46 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 januari 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 40
|
ja idd een goed alternatief de andere die ik voor stelde is tezwaar denk ik Citaat:
__________________ Pilot Yak blueflame 2,7mtr DLE111, Pilot Yak yelloflame 2,7mtr DLE111, Katana 2,5 80CC ZDZ,Funjet @1600Watt, 3,20mtr Extra 3W 200cc twinspark. | |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: brugge Leeftijd: 41
|
ik zie overal zware motoren (in gewicht ) ik heb met mijn funjet een tijdje geleden een test gedaan met een gps en ik kwam op 186km/h met 3 sell lipo 30c 2650 en met een gps is dit ook de grond snelheid ,wat bij een speedgun de aan duik snelheid ook meet 4w Thypoon ik trek max 25 Amp test is gebeurd met een apc 6.5.x4.5. prop nu heb ik er een 4 cell 2350 25c in met een 5.2x5.2 cam speed prop van Graupner max 30 Amp statisch jammer genoeg nog geen snelheid kunnen testen ik denk dat de gps er niet meer bij kan maar ik zie wel dat ie nog een ferm stuk sneller ga wat ik me afvraag of een 2w20 thypoon motor veel sneller zou gaan
__________________ hier vind je mijn foto's met m'n goeie en minder goeie ervaringen http://picasaweb.google.com/swordfishkind |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 40
|
Hoi, ik ben voor een iets zwaarder setupje gegaan en hoop hiermee over de 220 tehalen. mijn keuze is voor het volgende: Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV Hobbyking SS Series 90-100A ESC ZIPPY Flightmax 2200mAh 5S1P 40C Ik zou ongeveer 1600watt moeten gaan trekken. Helaas ik wacht nog wel op levering van het een en ander vandaar nog geen bouwdraadje
__________________ Pilot Yak blueflame 2,7mtr DLE111, Pilot Yak yelloflame 2,7mtr DLE111, Katana 2,5 80CC ZDZ,Funjet @1600Watt, 3,20mtr Extra 3W 200cc twinspark. Laatst gewijzigd door jvenant; 16 november 2010 om 12:14 |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2011 Locatie: Woerden Leeftijd: 40
|
Hoi, Ik heb de volgende setup: Motor: Torcster Black H2215-3800 70g Regler Torcster PRO SBEC 50A lipo 3s Ik heb gevlogen met de graupner cam speed 12-10, helaas is die gebroken. Nu heb ik nog een graupner cam speed 12-12 liggen. Zal dit hetzelfde vliegen? |
| | |
| | #50 (permalink) |
|
@ easystarfan zal iets meer A treken en ,en het is mogelijk dat ie iets sneller vliegt als je motor en regelaar het aan kunnen ,ik zou gewoon mijn ampère eens meten maar ik heb deze motor opgezocht Natterer Modellbau - Torcster Brushless Black H2215-3800 70g 181492 en ze raden een APC 4,75x4,75 E, Cam Speed 4,7x4 aan met max 50 A ik heb er nu ook en motor in zitten met Max 50 ampère en trek er 60 A op mits goede koeling en niet constant vol gas geen probleem maar een 12x12 is er een beetje over denk ik ? ik had zelfs graag een je ampère gezien met een 12x10 prop !! ik zou dit proberen max 5x4 of 5x5 een kleine prop breekt ook minder rap en heeft ook minder tork bij het gooien
__________________ hier vind je mijn foto's met m'n goeie en minder goeie ervaringen http://picasaweb.google.com/swordfishkind |
| | |
| | #52 (permalink) | |
| Citaat:
laat eens iets weten
__________________ hier vind je mijn foto's met m'n goeie en minder goeie ervaringen http://picasaweb.google.com/swordfishkind | |
| | |
| | #55 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2011 Locatie: Belgie
| Citaat: had die er ook inzitten, Fun Jet is verkocht nu, vond er niets meer aan na 4 jaar.. Snelheid word je zo beu als iets.. en eigenl heeft een jet dan nog een heel slecht rendement ook tegenover bvb een pylon of kleine F5B.. Die steken elke Funjet zo voorbij. En als je je funjet te zwaar maakt dan is 't vroeg of laat toch dada.. En zoek je echt een uitdaging.. koop dan een Microjet.. Dat is nog een heel ander verhaal dan een Fun Jet. Grtj en veel plezier |
| | |
| | #56 (permalink) | |
| Citaat:
ik heb ondertussen al een reserve fun jet gekocht maar de oude vliegt nog steeds hoor ik heb ook al eens na gedacht over een pylon of iets dat nog sneller ga heb je tips voor een snel en beproeft ,en betaalbaar toestel ?en snelheid word je inderdaad te snel gewoon ik heb er wel wat op gevonden door eerst te vliegen met traag toestel vb Clouds Fly ( AXN Floater Jet) en dan de funjet
__________________ hier vind je mijn foto's met m'n goeie en minder goeie ervaringen http://picasaweb.google.com/swordfishkind | |
| | |
| | #57 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 september 2011 Locatie: Belgie
| Citaat:
Ik had een oude F5B Sirius maar die is stuk gegaan in de lucht. Heb nu men ogen gericht op een "hotliner" (of warmliner zoals sommige van deze toestellen zeggen) onder de 200 euro. de Reichard Sprinter. Of de Ion Mini van Freudenthaler is denk ik ook een heel goede kwaliteits low budget "hotliner" (deze tips heb ik zelf gekregen van mensen hier hoor, Google ze maar is voor meer info..) Maar bij mij gaat 't niet zo zeer meer om hoge snelheid, als ze ongeveer 150km/h gaan is 't ok, vind dat gewoon ook een heel mooi vliegtuig zo'n warmliner en 't geluid dat ze maken... mmm.. Geef toe daar kan geen enkele schreeuwende Fun Jet tegenop Maar gaat 't echt enkel om snelheid en wil je andere proffesionele F5B hotliners word 't wel duur bij deze toestellen, ben je al gauw tegen de 1000 euro kwijt, alles in. of meer. veel meer... enz.. Pylon zal dan goedkoper zijn dan hotliner. bvb deze Aerobertics.be - Product Detail Planes - Royal Model Gliders (maar gooi zo maar iets op tafel zene, ziet er wel iets deftig snel uit) Belangrijkste is dat je 't leuk vindt! Grtj. | |
| | |
| | #58 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2009 Locatie: Double-u monkeyfield Leeftijd: 28
|
Ik gebruik deze motor HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy2836 brushless Outrunner 2350kv met een 60A regelaar en een 2450mA 4S. Ik haal wind mee 249km/h op de gps logger maar op het vlakke stuk ongeveer 190km/h niet op een funjet trouwens maar een x41 en wel nog steeds met hxt900 servo's. echt een goeie motor voor weinig ik heb er al 3 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |