![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2005 Locatie: Steenbergen
|
Gegroet medemodelbouwcollegae, Ik ben op zoek naar een gedetailleerde tekening van de mast van de 2800 PK klasse bankboten. Ik heb overigens wel de tekeningen van de boot zelf maar niet de mast en schouw. Het gaat om de mast van de serie van 7, de NRS slepers Breedbank 2 (1969), brielsebank (1969), Scheldebank (1971), Hoeksebank (1971), Banjaardsbank (1972), Schouwenbank 2 (1972) en Steenbank 2 (1972). Resp. de bouwnummmers 683, 684, 694, 695, 703, 704, 705. Het is een reeks van 7 boten welke in 3 series gebouwd zijn... de data en bouwnummers zeggen genoeg wat dat betreft. Wie o wie heeft de tekeningen van de mast van deze schepen? Ik weet dat de Schouw van de eerste twee (serie1) kleiner (korter) is als bij de rest van hun zusters, ook daar heb ik geen tekening van. Verder zijn er naar mijn weten geen grote verschillen. Mocht dit wel het geval zijn hoor ik dat graag. M.vr.gr. Ron Laatst gewijzigd door black sea; 16 maart 2010 om 08:17 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2008 Locatie: Ik woon vlak bij Alblasserdam Leeftijd: 47
| `Is er niemand die me kan helpen?´ Ron, Het is letterlijk vergane Glorie denk ik. Uit de Smit folder die ik je gestuurd heb, kun je wel de afmetingen en vorm van de mast herleiden. mvg Paul |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hallo Paul, Ik dacht de aanhouder wint, maar zoals het er nu uitziet is het inderdaad vergane glorie. Die tekening op die folder is tot nu to het engiste wat ik kan gebruiken, daar de mast op het algemeen plan van mijn tekeningen set niet compleet mee gecopiëerd is. In ieder geval bedankt voor de folder M.vr.gr. Ron |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hallo Brandaris, Danny Bimmel is helaas om gezondheids redenen gestopt met zijn Schouwenbank. De andere heren heb ik wel eens een mail gesturd om te vragen om tekeningen maar tevergeefs. Ik zal het nu met foto's en een tekeningetje op een folder moeten doen, hetgeen een beetje tegen mijn princiepes is. Maargoed het is niet anders. Jan zie ik volgende week, die bouwt de Smithbank welke van de 4000 PK klasse is, en een andere mast heeft met blusmonitoren. M.vr.gr. Ron |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Als danny gestopt is heeft hij misschien toch nog de tekeningen ! En het verschil 2800 en 400pk zit niet in de mast hoor, de basis van die masten waren gelijk en Jan die heeft de tekeningen liggen, alleen even vragen! niet geschoten is altijd mis! succes, Brandaris |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 januari 2006 Leeftijd: 70
| Citaat:
dit is niet zo, de masten verschillen totaal in vorm en maat. m vr gr jan | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Het is jammer dat de grootste bron van informatie pas zomer 2011 weer open is... Het Amsterdams Scheepvaart Museum. Maritiem digitaal geeft ook niet de gewenste resultaten. Ik had gehoopt dat er forummers waren met de benodigde tekeningen. Er zit niets anders op dan te wachten. Eerst maar de romp maar afwerken. M.vr.gr. Ron |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2006 Locatie: rotterdam Leeftijd: 21
|
Die is vlak na de zomer afgelopenjaar verkocht.. Ook naar Noordwegen naar der zusje.
__________________ Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |