![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2010 Locatie: Arnhem
|
Vandaag een multimeter geleend van mijn pa, echter gaat deze maar tot 500 mA, zal maandag eens een meter vragen op mijn werk, dan weet ik meer. Tot die tijd neem ik aan dat hij 10A trekt. Moet de regelaar dan ook per se 10A zijn, of mag dit ook meer zijn?
|
| | |
| | #19 (permalink) |
|
maar maakt het dan uit of het 15A is of 30A? Zitten er beide boven toch? of is 30A weer veel te groot? Pomp is voor een waterspuit, denk niet dat hij langdurig wordt belast... Kan ik een willekeurige 30A regelaar gebruiken? of ben ik gebonden aan type/merk oid? Waar zou ik dan een goedkoop regelaartje op de kop kunnen tikken? |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
|
Meer mag altijd, je te besteden budget bepaald hoeveel A je aan wilt schaffen. Maar ik zou eerst even meten, het is toch zonde geld om een 30A regelaar aan te schaffen terwijl je het makkelijk met een 10A regelaar had af gekund. |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Ik heb inmiddels een vliegregelaar van hobbyking binnen (moest daar toch nog bestellen) van 30A, en die trekt de pomp makkelijk. Ik heb bij vergissing (in de snelheid) niet gekeken of hij ook teruguit kan, dus voorlopig kan ik maar via 1 kanaal pompen. Maar dan nu de volgende uitdaging, ik merkt bij het testen dat het niet mogelijk is om de aanzuigopening te verlengen met een slangetje, de aanzuigmond moet namelijk in het water staan voordat hij aanzuigt. Omdat ik de pomp niet aan mijn model vast wil lijmen (met de aanzuig in het water, zoek ik een oplossing hoe ik ervoor kan zorgen dat de pomp-mond in het water blijft en de pomp toch demontabel is... hebben alle pompjes hier last van? of het ik net weer een verkeerde op de kop getikt? |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2010 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 40
|
bakje maken maar water in blijft staan en daar het pompje een slangtje op dat bakje dat het water aanzuigt ? hoeft niet groot tezijn. (en dan onder de waterspiegel loopt hij zelf vol) Gr, Leon.
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007 Locatie: Belgié - Blankenberge Leeftijd: 31
|
hallo en moet dit echt via een regelaar , je kan toch ook gewoon een mini servo nemen die tegen 2 contacten duwd , bv : linkse contactje is normale polariteit , en rechtse contactje is om gekeerde polariteit , zo bespaar je toch weer een goede 40€ op een regelaar , mijn water pompje zit ook niet op een regelaar , maar rechtstreeks via een contactje op een mini servo mvg joeri
__________________ Mvg JOERI neem ook even een kijkje op mijn website : http://joeri-dc.yolasite.com/ |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo alle auto pompjes hebben het zelfde probleem het zijn vlinder pompjes en die zijn niet zelf aan zuigend had meteen een kavan tandwiel pomp gekocht en ja had alle andere ellende die je nu extra er bij krigt niet gehad groetjes raf en een bakje ??? dat moet dan wel tot boven de waterlijn komen anders loopt je boot vol
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Nou dit plan heb ik maar even op de lange baan geschoven. Als ik de paula in het water heb liggen ligt hij niet diep genoeg om onder de waterlijn een pompje te kunnen plaatsen. Komende tijd maar eens uitkijken naar een tandwielpompje. Eerst maar eens de decals afmaken en aanbrengen. ik denk dat ik voor de 12v transmissiepomp van conrad ga: Laatst gewijzigd door Dixie; 1 september 2010 om 00:28 |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: Drachten, Friesland Leeftijd: 21
|
Mag ik je er wel even op attenderen dat deze pompjes ook niet heel erg snel water aanzuigen? heb precies dezelfde, en had er ook nogal wat moeite mee tijdens het testen. Maar wees er iig zeker van dat je hem strak op de bodem plaatst waar deze de kortste route voor de water pickup heeft. Ben momenteel zelf ook bezig met een werkend bluskannon, en kom met hetzelfde probleem te zitten. Vandaar dat ik het je even meld. Even offtopic. Heb jij je bluskannon ook zo dat ie 360 graden draaien kan? Zo ja, hoe heb je dat met de slangetjes gedaan zonder dat deze gaan knellen? Laat maar even weten Groetjes jeremy. |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Bij deze types wil het deksel wel eens wat los op de pomp zitten waardoor de tandwielen te los draaien en niet goed aan kunnen zuigen. Voorzichtig gelijkmatig de vier schroefjes dan wat aandraaien wil wel eens helpen. Rustig aan in keine stapjes. Als je het pompje begint te 'vreten'/ gieren moeten de schroefjes weer net ietsje los, dan zit het goed.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb nog niets aan kanon gemaakt, ik denk dat ik een stuk koperen buis gebruik, deze buig en dan rechtop op het dek zet. Een servo moet de boel laten draaien, alleen zoek ik een goede manier om van 2x 45graden ongeveer 2x 90 graden draaihoek te maken. slangetje komt dan recht van onder en zal de draaiing wel opvangen verwacht ik. Ik wil een kleine opbouw gaan maken op het voordek zoals op het volgende filmpje: YouTube - Robbe Paula 3 THW Als ik dan op het dek een opstaande rand maak, sluit het (precies als de kajuit) waterdicht af en kan ik er makkelijk bij. ik schat een opbouw van 10x10x1cm, zijn dergelijke bakjes ergens te krijgen of moet het houtwerk worden? | |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: Drachten, Friesland Leeftijd: 21
|
Je kunt jezelf eventueel moeite besparen om er zelf 1 te maken en het geld hebt voor een kant en klaar bluskanonnetje. 99,99 euro heb je een kompleet setje. Dit vond ik zelf een beetje prijzig, dus heb ik er zelf 1 gemaakt, werkt net zo, behalve dat deze niet op en neer gaat maar alleen heen en weer wil. ( op en neer heeft niet heel nut als je een beetje kunt manouvreren met je bootje. Als je wilt weten hoe ik dat gedaan heb, laat 't maar weten. Groetjes, Jeremy. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |