![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: Drachten, Friesland Leeftijd: 21
|
Shoot, wat wil je weten? Bezit je over kleine boortjes, kolomboor, en messing buis of massieve staven messing? Laat me maar eventjes weten. Groetjes.
__________________ Groet, Jeremy. |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Ik was deels genoodzaakt om het zelf te maken ivm schaal. De originele die er op zaten zijn nogal klein, en om een werkende te kopen, valt deze nogal groot uit waardoor hij niet tussen de kraaien nesten past. foto volgt nog even aangezien mijn telefoon momenteel niet aangesloten kan worden. Wat ik gedaan heb is alles met messing gemaakt. Zo simpel als die dolly is mijnes ongeveer ook. Ik heb een stuk massief messing staafje gepakt van ongeveer 1,8mm dikte. Deze met de kolomboor doorgeboord voor een heel nouw gaatje, zodat de druk erg oploopt in de spuit met als gevolg een lange straal. Het onder stukje van het kannon is wel van een hol messing buisje met een binnen diameter van zo'n 1,5 mm ofzo. ( heb momenteel maten niet bij de hand. ) Die beide stukjes schuin afzagen/vijlen, deze aan elkaar solderen... eventjes opnieuw de gaatjes uitboren ivm doorgevloeid soldeertin. Ik heb er naderhand nog een ringetje op het voetstukje gesoldeerd voor het draaien. Handvaatjes heb ik er gewoon ook aangesoldeerd, dus dit is allemaal 1 geheel geworden. Ik zal je in de loop van de middag wel even wat foto's laten zien. Groetjes, Jeremy. Edit: Volgens mij kun je beter verder in PM, aangezien dit verder niet meer behoort tot de vraag over een regelaar voor de ruitensproeipomp, anders word hij misschien verplaatst oid. Foto's; ![]() ![]()
__________________ Groet, Jeremy. Laatst gewijzigd door Tazz 19; 3 september 2010 om 13:45 |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Je tekening ziet er verder prima uit. Ben benieuwd hoe je het in elkaar zet. Moet de mijne weer uit elkaar halen. alles draaid deels vast :/ Groetjes.
__________________ Groet, Jeremy. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |