![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2010 Locatie: Arnhem
|
Ik ben bezig een waterspuit in mijn boot te bouwen. Ik heb inmiddels een pomp gehaald bij de sloop, maar welke snelheidsregelaar kan ik gebruiken om deze aan te sluiten? Of waar moet ik op letten? Liefst wil ik een regelaar die twee kanten op kan, ik heb nl. een dubbele pomp die twee uitgangen heeft. Liefst een niet al te dure... zou deze bijvoorbeeld kunnen? (volgens mij is die eigenlijk 1 richting op). |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2008 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 18
|
Die is inderdaad maar een kant op. Ook moet je even meten hoeveel stroom het pompje trekt bij volle belasting.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2010 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 40
|
die pompjes zijn rond de 10a gezekerd.
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Want dan pomp het dus toch niet mvg Frederik En wat bedoel je met een dubbele pomp foto er bij word het duidelijker hoor Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 17 juli 2010 om 18:46 | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
die tweede uitgang is waarschijnlijk voor de achterruit en die werkt idd pas als je hem de andere kant op laat draaien
__________________ Als je van je hobby je werk maakt, dan werk je heel de dag. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...asabi-900.html |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo bekende ford pompjes maar er is het nadeel dat dit eigenlijk 6 volt motoren zijn die ze op 12 volt laten draaien ze hebben wel debiet maar geen kracht het zijn eigenlijk rotor pompjes en geen tandwiel pompen ze mogen maar een paar seconden draaien op 12 volt want anders is het bakken geblazen en zijn ze defect groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
wat ik al zei. die dingen kunnen ook de achteruit van de auto sproeien maar dan heb je 2 pompje nodig. maar nou maar een omdat de pompjes erop aangepast zijn niet meer alleen de polariteit moet je omdraaien en dan spuit er water uit het andere tutje. en aangezien dat er in een auto een terugloop ventiel zit krijg je geen luchtbellen Gr, Leon.
| | |
| | #11 (permalink) |
|
hallo leon er zitten Twee trugslag klepjes LOL op elke leiding eentje er is wel verschil tussen beide eentje heeft een grotere doorgang (voorruit)zodat deze meer water door kan geven groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
het ging om het principe Raf
| | |
| | #13 (permalink) |
|
hallo ja weet ik maar het zou maar in een richting goed gewerkt hebben en dan heb je niets aan een principe als het niet werkt groetjes raf
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2010 Locatie: Arnhem
|
Ok, hier is ie dan.... de FOTO!! ![]() Het water wordt door de linker tuit aangezogen en afhankelijk van de stroom richting door de bovenste witte, of onderste zwarte tuit gedrukt. (in de auto ging er een naar de voorruit en een naar de achterrruit). Rechts moet de spanning worden aangesloten, ik kreeg het bijbehorende stekkertje er niet bij, dus heb het omhulsel weggehaald, vandaag even draden aan solderen. googelend vond ik ook dat alle renault pompen 10a trekken, waar een goedkope regelaar op de kop tikken? iemand anders nog wat liggen voor mij? Volgende uitdaging is het maken van een spuit. maar de komende dagen eerst nog wat verf over de boot heen en de leds solderen voor de navigatieverlichting. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |