Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Algemeen scheepsbouw

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 11 augustus 2010, 12:30   #16 (permalink)

Jan H's schermafbeelding

Leeftijd: 54
Standaard

Theo, als je de schroefassen van billing in de schroefaskoker schuift voel je gelijk dat er speling op zit, als je er dan vet in spuit komt het gelijk overvloedig(mijn ervaring) tussen as en "lager" naar buiten en dus heb ik ze nog niet eens uitgeprobeerd en gelijk vervangen door andere assen.

gr.jan
Oud 11 augustus 2010, 13:19   #17 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

F.van.Gent's schermafbeelding

Leeftijd: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comtheo61 Bekijk bericht
De vraag was bedoeld; waarom de assen niet goed zijn.

theo.
Nee er werdt gevraagd wat HOZEN is
En dat is toch wel wat anders hoor
mvg
Frederik
Frederik
F.van.Gent is nu online   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 16:51   #18 (permalink)

morerevs's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan H Bekijk bericht
Hoi Arno,

Ik ben ook een "rookie" in de modelbouw en ben een jaar geleden begonnen met het bouwen van de smit(wijs)-svitzer London. Wil je het schip natuurgetrouw nabouwen of je aan de bouwplannen van Billing houden? Er is namelijk nog wel wat verschil met de zusjes en de bouwdoos. Ook raad ik je aan als je er mee wil gaan varen andere schroefassen te nemen, als je de bijgeleverde assen gebruikt maak je een redelijke kans te moeten hozen, en achteraf veranderen is heel veel werk.
hoi Jan...
de bedoeling is om deze inderdaad volgens de tekeningen te bouwen het is wel mijn eerste he dus nu ff spieken zolang het nog kan. en wat de assen betreft ik zal er is naar kijken of ze speling hebben en zo ja dan neem ik inderdaad gelijk nieuwe want ik heb weinig zin in een duikboot.
ik heb echter wel gelezen dat als je je ontvanger op dezelfde accu als je motoren zet dat je dan bij te weinig stroom of een spanningsdip gelijk geen controle meer hebt over je boot.dus het lijkt mij beter om 2 accu's te gebruiken 1 voor de motoren en servo's en 1 voor de ontvanger en verlichting???
morerevs is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 19:23   #19 (permalink)

_Hunter_'s schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morerevs Bekijk bericht
hey jeroen....apart te besturen okee.....maar dan gebruik je zeker allebei je knuppels om te varen? of werkt dat zo niet? <---ik weet t...leek, en dat van die motoren tja ik weet t ook niet wat welke motor doet, ik had het aan een modelbouw winkelier gevraagd en die zei dat dat een mooi motortje was ervoor. maar ja dat kan ook met de prijs te maken hebben gehad.
dus dan krijg je : 2 motoren 2 regelaars 1 stuurservo 1 ontstoringssetje, 1 afstandbediening (incl. servo's) 1 x 12 volt lood accu voor het varen en 1 x 12 volt lood accu voor de ontvanger en de verlichting.
en ja.....inderdaad gedurft de smit. maar ja....als je het doet moet je het goed doen. of je doet t nooit meer

Ik heb het op mijn Smit Hunter zo gemaakt, werkt wel lekker alleen met langszaam varen moet je de knuppels wel even ver houden, anders ga je de bocht om. ik zou alles zo licht mogelijk houden, en aangezien een 720bb zown 330 gram is en die 500 serie iets van 190 scheelt dat toch aardig. Ik vond mijn Smit Rotterdam toch aardig rank, met windkracht 3/4 was er wel mee te varen, maar had ik het zweet op mijn voorhoofd, want dan ging hij toch wel aardig scheef Die accu voor de ontvanger heb je niet nodig, want er word een ''batterij box'' meegeleverd waar je 4 aa'tjes in kunt zetten. en voor de verlichting zou ik 6 volt nemen.

Ps. ik heb 2 x 720bb in mijn Smit Hunter staan, wat sterk en wat een gang! met 60 mm schroeven, maar ik denk niet met 30 mm schroeven.

gr. Jeroen

Laatst gewijzigd door _Hunter_; 11 augustus 2010 om 19:27
_Hunter_ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 22:45   #20 (permalink)

Standaard

nou heb ik die schroefassen is bekeken maar het lijkt mij dat er wel enige spelig op moet zitten of niet? anders zou het allemaal zo stroef lopen dat je motoren opbranden. de enige manier om erachter te komen of ze wel of niet goed zijn is zeker vol met vet doen en een kruisje slaan???
Oud 12 augustus 2010, 01:48   #21 (permalink)

Leeftijd: 42
Standaard

@Morerevs

Dit is wat je zou kunnen doen maar ook ik raad je aan om de schroef assen en schroef as kokers gelijk in je rommel bak te werpen. BB maakt hele slechten. Is altijd zo geweest en zal denk ik nooit veranderen.

Ik zou liever nu een paar Euro extra uitgeven dan de mooie dame weer op de helling te moeten leggen, en dan een verbouwing moeten uitvoren. Blijf je altijd zien.

Succes met het maken van een keuze.
Oud 12 augustus 2010, 11:35   #22 (permalink)

Standaard

iemand nog ineresse in 4 x schroefas met koker ??? t.e.a.b. (er zaten 2 setjes in)

ik ga nu niet alle moeite doen om dalijk als het me lukt overnieuw te moeten beginnen natuurlijk.
wat kosten die dingen eigenlijk??? alvast bedankt voor de waarschuwing jongens!!
groeten Arno
Oud 28 augustus 2010, 21:27   #23 (permalink)

Vincent1979's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Ik heb de assen gewoon geplaatst,maar wel de draaiende as vervangen door een rvs exemplaar, heb tot de dag van vandaag nog geen problemen gehad op lekkage of wat dan ook, (heb ze wel eerst ingevet voordat ze nog maar 1x rond zijn geweest)..
Vincent1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2010, 04:27   #24 (permalink)

Standaard

@ vincent.....okee...maar ik heb al gezien bij iemand anders dat er echt niet zoveel speling op hoort dus ik heb al besloten om andere assen te nemen want als ze er eenmaal inzitten dan is het een hels karwei om ze eruit te halen dus ik ga dat risico echt niet nemen...dit is mijn eerste boot dus ik wil het wel goed doen..greetz..
Oud 29 augustus 2010, 08:23   #25 (permalink)

Vincent1979's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Je hebt volkomen gelijk, beter voorkomen dan genezen....
Vincent1979 is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Algemeen scheepsbouw
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten