![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2009 Locatie: land van maas en waal Leeftijd: 54
|
Theo, als je de schroefassen van billing in de schroefaskoker schuift voel je gelijk dat er speling op zit, als je er dan vet in spuit komt het gelijk overvloedig(mijn ervaring) tussen as en "lager" naar buiten en dus heb ik ze nog niet eens uitgeprobeerd en gelijk vervangen door andere assen. gr.jan
__________________ op de werf: Svitzer London; shoalbuster 3009 "Vigilant" |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
![]() ![]() En dat is toch wel wat anders hoor mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 augustus 2010 Leeftijd: 35
| Citaat:
de bedoeling is om deze inderdaad volgens de tekeningen te bouwen het is wel mijn eerste he dus nu ff spieken zolang het nog kan. en wat de assen betreft ik zal er is naar kijken of ze speling hebben en zo ja dan neem ik inderdaad gelijk nieuwe want ik heb weinig zin in een duikboot. ik heb echter wel gelezen dat als je je ontvanger op dezelfde accu als je motoren zet dat je dan bij te weinig stroom of een spanningsdip gelijk geen controle meer hebt over je boot.dus het lijkt mij beter om 2 accu's te gebruiken 1 voor de motoren en servo's en 1 voor de ontvanger en verlichting??? | |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
| Citaat:
Ik heb het op mijn Smit Hunter zo gemaakt, werkt wel lekker alleen met langszaam varen moet je de knuppels wel even ver houden, anders ga je de bocht om en die 500 serie iets van 190 scheelt dat toch aardig. Ik vond mijn Smit Rotterdam toch aardig rank, met windkracht 3/4 was er wel mee te varen, maar had ik het zweet op mijn voorhoofd, want dan ging hij toch wel aardig scheef Ps. ik heb 2 x 720bb in mijn Smit Hunter staan, wat sterk en wat een gang! met 60 mm schroeven, maar ik denk niet met 30 mm schroeven. gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen Laatst gewijzigd door _Hunter_; 11 augustus 2010 om 19:27 | |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
nou heb ik die schroefassen is bekeken maar het lijkt mij dat er wel enige spelig op moet zitten of niet? anders zou het allemaal zo stroef lopen dat je motoren opbranden. de enige manier om erachter te komen of ze wel of niet goed zijn is zeker vol met vet doen en een kruisje slaan???
|
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2005 Locatie: Oconomowoc, WI USA Leeftijd: 42
|
@Morerevs Dit is wat je zou kunnen doen maar ook ik raad je aan om de schroef assen en schroef as kokers gelijk in je rommel bak te werpen. BB maakt hele slechten. Is altijd zo geweest en zal denk ik nooit veranderen. Ik zou liever nu een paar Euro extra uitgeven dan de mooie dame weer op de helling te moeten leggen, en dan een verbouwing moeten uitvoren. Blijf je altijd zien. Succes met het maken van een keuze.
__________________ Life is too short, so build more! |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
iemand nog ineresse in 4 x schroefas met koker ??? t.e.a.b. ik ga nu niet alle moeite doen om dalijk als het me lukt overnieuw te moeten beginnen natuurlijk. wat kosten die dingen eigenlijk??? alvast bedankt voor de waarschuwing jongens!! groeten Arno |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Ik heb de assen gewoon geplaatst,maar wel de draaiende as vervangen door een rvs exemplaar, heb tot de dag van vandaag nog geen problemen gehad op lekkage of wat dan ook, (heb ze wel eerst ingevet voordat ze nog maar 1x rond zijn geweest)..
|
| | |
| | #24 (permalink) |
|
@ vincent.....okee...maar ik heb al gezien bij iemand anders dat er echt niet zoveel speling op hoort dus ik heb al besloten om andere assen te nemen want als ze er eenmaal inzitten dan is het een hels karwei om ze eruit te halen dus ik ga dat risico echt niet nemen...dit is mijn eerste boot dus ik wil het wel goed doen..greetz..
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |