![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2008 Leeftijd: 35
|
ik heb een grossdiesel in bezit gekregen maar er was geen aansluit schema bij ik zoek het aansluit schema kan iemand me helpen ? het is de gross diesel van robbe : Grossdiesel 1-8276 mvg steve,
__________________ all of my fortunes are at sea Laatst gewijzigd door mrproper13; 29 augustus 2010 om 22:13 Reden: naar aanleiding antwoord baggeraar :D |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
nu is het duidelijk. kies er wel een goede speaker bij, anders valt het geluid zwaar tegen.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! Laatst gewijzigd door Baggeraar; 29 augustus 2010 om 22:27 |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat: Is hier al eens meer op geantwoord door mij Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 29 augustus 2010 om 22:20 | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Op het rode stekerblok sluit je de voedingsspanning aan ( 6 of 12 Volt). Als het goed is, staat aan de onderkant op de print wat + en - is. Als het daar niet staat: niet gaan gokken want bij verkeerom aansluiten is 't ie stuk. Eventueel kan ik dit morgen nakijken. Aan de tegenoverliggende zijde zit de luidsprekeraansluiting. Op de lange zijde zit een stekerblok, waarvandaan twee draden naar de motor gaan. Hiermee wordt het toerental beïnvloed. Met de instelpotmeter links van het stekerblok stel je het max. toerental in. De instelpotmeter aan de andere lange zijde bepaalt het stationair toerental.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Ik geloof als dat je die zo kan kopen Dan is het een kwestie van over sloderen en dan zal hij het wel weer doen Dus wat staat er op het ic mvg Frederik | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2008 Leeftijd: 35
|
als ik eerlijk mag zijn ken ik niks van elektronica dus vroeg of iemand het aansluit schema i om zeker te zijn dat ik het juist had aangesloten kan het zijn dat de potentiemeter niet juist staan en het daarom niet werkt ? mvg steve
__________________ all of my fortunes are at sea Laatst gewijzigd door mrproper13; 31 augustus 2010 om 20:44 |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Schema's zijn voor eindgebruikers niet verkrijgbaar. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je zoiets hier bij de servicedienst langsbrengt is dat heel betaalbaar te repareren. Opsturen kan uiteraard ook, maar dan ben je aan portokosten meer kwijt dan aan de reparatie.
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Wat me nog niet eerder opviel is, dat de afbeelding geen Grossdiesel (bestelnr. 8276) laat zien, maar de Einzilinder Diesel (bestelnr. 8275). Op de site en in de catalogus van Robbe staat dit verkeerd. De Grossdiesel heeft veel meer instelpotmeters op de print en is nog steeds leverbaar. De Einzilinder Diesel is uit het programma verdwenen.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |