![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 september 2009
|
Ik ben met de San FRancisco van Artesania bezig. Hier zitten kannonen bij van nogal glimmend messing. Hoe kan ik die verouderen zonder, zoals wel wordt geadviseert, enge zuren te gebruiken? Een tip was met Brass Black van Birchwood. Maar waar koop ik dit? |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Aan de andere kant weet ik niet of ik je het moet aanbevelen. Ik wilde er geëtste messing delen mee zwarten, maar vind het niet "zwart" genoeg. Els het uit de vloestof komt is het pikzwart, maar als je het daarna opwrijft met een zachte doek dan gaan het echte zwart eraf en blijft er donkergrijs over. Bij modelbroewers laten ze een voorbeeld dat ik persoonlijk nogal misleidend vind. De kanonnen van mijn Victory heb ik in een metaalprimer (bijv. Motip) gezet (goed ontvetten!!!) en daarna in een matte zware lak. Ik ben daar eigenlijk best tevreden mee. Er zijn ook wel industriële processen, maar daar loop je tegen het probleem aan dat je een minimum order omvang hebt, ik dacht me te herinneren zo'n 40 Euro. Als je daarin geïnteresseerd bent geef dan een seintje, dan ga ik zoeken of ik dat nog kan terugvinden. Groet, Ad Bakker PS Bocdan (Bismarck draadje) heeft het geprobeerd met zo'n "eng zuur", in dit geval zwavellever. Maar daar kreeg hij ook geen goed resultaat mee.
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" Laatst gewijzigd door Ad Bakker; 2 september 2010 om 18:00 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |