![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2010 Locatie: lelystad Leeftijd: 14
|
hoi, ik dacht eraan om een een model hovercraft maken, ik ben nu bezig met een proef model aan het maken en een beetje uit probeeren. ik vroeg me af of het ook lukte met computer ventilatortjes werkt. heeft iemand hier verstand van en heeft imand nog tips, ik hoor graag van jullie. gr.ravi889 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2010 Locatie: weet ik niet precies Leeftijd: 17
|
ik heb er niet egt veel verstand van, maar ik denk dat deze pc ventilatortjes vvvvvl te weinig kracht hebben... correct me if im wrong!!!
__________________ \☻/ . ▌. MiniRevoVxl ▀▄▀▄▀▄▀▄▀ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hier vind je vanalles over simpele hovercraftjes : http://www.modelbouwforum.nl/forums/...overcraft.html Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2010 Locatie: Poortugaal Leeftijd: 17
|
ik heb het voor de lol eens geprobeert met 1 pc vennetje van 12v maar die kon zichzelfs nie eens omhoog krijgen ( met karton en plastic al helemaal niet)
__________________ corally assassin master edition + ezrun 5,5t combo setje= beest!!! achtig goed |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 mei 2009 Locatie: Beneden Leeuwen Leeftijd: 52
| Citaat:
Dus meteen ook de zwaarste ! Dit gaat never nooit niet werken. Die ventilatoren worden gebruikt om een luchtstroom te generen in een pc kast en niet voor de voorstuwing van de pc. Een pc ventilator heeft een vermogen van 10 - 15 watt en een motortje voor een beetje hovercraft achtig ding moet denk ik minimaal 100 Watt leveren. Zo'n ventilator weegt ongevver 150 gram en een motortje 19 gram. Kortom een kansloos project wat alleen maar geld kost. Met een beetje zoeken vind je overigens voor hetzelfde geld wel geschikte motoren.
__________________ Hong-Nor Ultra LX-ONE BB / RB S7 | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
Met een pc fan kun je erg goed een hovercraft bouwen. Jullie hebben óf geen goede fan gebruikt, óf een verkeerde onderplaat met rok gebruikt. Een beetje pc fan blaast gewoon 350M3/u! oftewel ruim 350kg lucht in een uur. Daar krijg je een buro stoel met iemand erop nog mee van de grond. Waarom laten jullie zoiemand niet fijn knutselen. Met een standaard 12v tuning fan kun je een erg leuk depron model laten vliegen. De randen rond de fan kun je mooi strippen en je hebt ene leuke brushless hoog rendements fannetje voor een paar centen! Jakko |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
Met een grote pc fan 30x30cm kun je inderdaad wat lasteiger een hoovercraftje bouwen omdat die fans niet bedoeld zijn om wat harder te werken. Met een pcmodding fan kun je vaak wat harder blazen. Hoe groot is de fan die je besteld hebt? Ik heb hovercraftjes gemaakt met 4x4 fannetjes! tot en met 12x12cm fans. Jakko |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
en waar koop je dar depron?? Laatst gewijzigd door Ravi889; 20 september 2010 om 16:47 | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Eventjes bellen en je weet het
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |