![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Belgie (Midden Limburg) Leeftijd: 34
|
Yes, me again met Antje2 Ik ben volop bezig het bootje aan't afwerken en ben bezig met de verlichting. Maar ik heb hier op het forum gezocht met de zoekfunctie maar niet echt iets gevonden wat mij kan helpen. Dus: HELP HELP Wie ken mij helpen met de mastverlichting. Antje is een vis kotertje Ik heb een mast met 3 toplichten. 2 eerste van boven zijn 360 graden verlichting, de derde van boven schijnt alleen naar voren. De vierde die ter hoogte van de stuurhut staat schijnt alleen naar achter. De bak en stuurboordverlichting met zijn schijwerper weet ik al. Alleen wil ik weten welke kleuren ik moet gebruiken voor op de mast. Thx anyway |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 maart 2004 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 27
|
__________________ Fotograferend lid Vaargroep MailLine. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: oostende Leeftijd: 54
|
dag rambo, de verlichting op een vis kotter, in de mast het bovenste licht groen rondom zichtbaar het middelste licht wit is een gewoon navigatie licht en is dus zicht baar van recht vooruit tot een kompas steek achterlijker dan dwars zowel aan bb als ook aan sb. onderste licht wit rondom zichtbaar ik hoop u hiermede van dienst te zijn groetjes ronny de zeeman |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2005 Locatie: Rijen, NL Leeftijd: 21
|
midden in de mast links rood rechts groen bovenin recht naar voren wit en die andere naar achteren ook wit, klaar
__________________ Bovenstaande post is uitgebracht onder de by-nc-nd 3.0 NL licentie. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
| Citaat:
De vraag is serieus bedoeld, en de vraag steller zit niet te wachten op een antwoord wat uit de lucht gegrepen is. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: oostende Leeftijd: 54
|
rambo, om nogmaals op de verlichting terug te komen vergeet de twee rode lichten onder elkaar en rondom zichtbaar welke beduiden dat het schip beperkt manuvreerbaar iergens op uw model te plaatsen ik weet de plaats op de antje niet ben niet bekent met het vaartuig nogmaals de groetjes ronny de zeeman |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 8 november 2004 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
Beperkt is rood wit rood. Hangt er ook vanaf als het een binnevaartboot of een zeegaandeboot is he. b.v een zeesleper voert 3 sleeplichten als de sleep langer is dan 200 meter met als dagsein een zwarte Ruitvormige kegel. Als de sleep kleiner is dan 200 meter dan geen kegel en maar twee toplichten. boven het witte heklicht word er een oranje sleeplicht onstoken. Op het binne water voert de slb 3 toplichten als er meer dan 2 slepen assisteren en met 2 toplichten is hij in zijn eentje. als dagmerk is het dan ook een sleepton. Het heklicht gaat uit en er word een oranje sleeplicht onstoken zo kan je nog wel ff doorgaan. over de visserij , baggerij , koopvaardij enz enz enz. Ik hoor het wel als er vragen zijn
__________________ Auke de Haan. (Capt. bij Iskes towage and Salvage) Scheepsmodelbouwgroep De Blauwe Wimpel |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 november 2004 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
Ja is goed, heb het net een maand geleden helemaal in de kop moeten stampen voor mijn examen. zo vult een student en zeeman aan en straks is het weer anders om. mooi dat het hiet allemaal besproken kan worden. veel succes verder!
__________________ Auke de Haan. (Capt. bij Iskes towage and Salvage) Scheepsmodelbouwgroep De Blauwe Wimpel |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Ja hoor: Obstructieverlichting geeft aan aan welke zijde van het vaartuig dat deze verlichting voert, de obstructie zich bevindt. Men dient dit schip dus aan de andere zijde te passeren. Obstructiezijde: 2 rode rondomschijnende lampen onder elkaar, overdag twee zwarte ballen onder elkaar. Vrije zijde: 2 groene rondomschijnende lampen onder elkaar, overdag twee zwarte ruiten onder elkaar. Meer vragen laat maar horen! grt Anthonie |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |