![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2008 Locatie: Hardinxveld-Giessendam Leeftijd: 18
|
Hallo allemaal!! In opdracht voor school moeten wij de werking van een hovercraft aantonen, wat opzich niet zo heel erg lastig is, maar ik heb er toch nog wat vraagjes over! Een vriend van mij zorgt voor de hovercraft zelf, ik zou de aandrijving + bijbehorende electronica verzorgen. Vooral de motor/prop verhouding wil er bij mij niet echt in, heb alle forums doorgelezen maar kom er niet echt uit. De maten van de hovercraft en de motoren moeten natuurlijk op elkaar afgestemd worden, ik heb de beschikking over 540 en 380 (borstel) motoren, is het dan mogelijk dat de hovercraft tussen de 60 en 100 cm lang en 30-50 cm breed kan worden?? Zoja, welke range aan propellors passen hier dan bij? Verder, waar kan je goedkoop props halen (vliegtuig propellors of speciale specifiek voor hovercrafts??) met een korte levertijd? De hovercraft zelf wordt van piepschuim, met daarop een plaatje waarop de motor staat, gewoon dus een simpel ding, omdat het project meer over de werking gaat. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! (ps. ik weet niet of het topic hier goed staat, als iemand een betere plek weet, gewoon zeggen Laatst gewijzigd door jacco15; 14 april 2011 om 09:53 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2008 Locatie: enschede Leeftijd: 17
|
niet echt eerlijk volgens mij dat jij de eletronica moet verzorgen omdat het echt een stuk duurder is dan de hovercraft die alleen maar uit een beetje schuim en hout bestaat. maar dat moeten jullie zelf weten. zelf heb ik ook al meerder hovercrafts gemaakt en ook een voor mijn sector werkstuk voor school en die deed het primma was trouwens van depron hoofdzakkelijk gemaakt. maar dat die 540 serie motor is zat zou ik gebruiken voor luchtpomp die hem laat '' drijven" zelf had ik een kleinere borstel motor en dat wou primma. en had een prop van ongeveer 15cm plus minus en dat ging heel goed trouwens. en laat je niks wijs maken dat je hem ligt moet maken dat is de grooste onzin zolang je lucht pomp maar geen lucht lekt. want de mijne was ongeveer de zelfde afmeting als de joue en had een dikke 4 cel lipo en een dikke 2 cel lipo en dat was behoorlijk zwaar en dat ging echt gewoon goed. maar moet ik wel zeggen dat hij skirts had. ik hoop dat je wat aan had. gr mike
__________________ carson cr-4 tamiya tt-01 kyosho mr-02 en binnen kort mr-03 2,5cc crecker box |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2008 Locatie: Hardinxveld-Giessendam Leeftijd: 18
|
Sorry voor de late reactie, maar het is gelukt! Ik had nog een oud helicoptertje liggen die het niet meer deed, het blad daarvan had een diameter van 13cm, dus maar gelijk gebruikt! Het ging inderdaad erg goed, maar het belangrijkste is dat de leraar onder de indruk was en ons een 8 heeft gegeven ghehe mvg, Jacco |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |