Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Algemeen scheepsbouw

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 maart 2005, 10:47   #1 (permalink)
beagle
Guest

Standaard Plagiaat

een beetje boos.

ja zeg !!!!!!
Doe ik zoveel werk om mijn ondervinding in tips & trucs neer te schrijven over allerlei ivm met modelbouw.
Wou ik via mijn web site mijn ondervinding delen met mede hobby'isten.

Kom ik toch wel tot de ontdekking dat enkele Nederlandse scheepsmodelclubs mijn teksten gewoon kopiëren.
Zonder de beleefdheid te hebben van bronvermelding en zelfs mijn site - bij hun links vermelden was er ook niet bij.
Ik had toch op zijn minst verwacht dat men daar even een mailtje voor zou gezonden hebben.
Dat is hetgeen ik altijd doe.

Ik denk er ernstig aan van mijn ondervinding voor me zelf te houden en heel de artikel serie van de site te verwijderen.

Bedankt Nederlandse collega's.
  Met citaat reageren
Oud 23 maart 2005, 10:59   #2 (permalink)
Igwe Aneke
Guest

Standaard

Citaat:
Ik denk er ernstig aan van mijn ondervinding voor me zelf te houden en heel de artikel serie van de site te verwijderen.
Niet doen. Dit zou jammer zijn voor al die mensen die geinteresseerd zijn in je tips en trucs.

Wat je wel kan doen is de betreffende personen even een mailtje te sturen met de mededeling dat er copyright berust op de betreffende teksten en dat als ze niet uit eigen beweging de teksten willen verwijderen, je genoodzaakt bent contact op te nemen met hun ISP.
Gaan ze hier verder niet op in, dan zou ik direct een mail naar hun ISP sturen. Vaak zullen deze de teksten dan verwijderen aangezien ze geen zin hebben in gezeik.
  Met citaat reageren
Oud 23 maart 2005, 11:01   #3 (permalink)

Ronald's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Hoi Beagle,

Je copyright (hier gaat het trouwens niet om copyright maar meer om het recht van publicatie, maar dat terzijde) is op het internet 'bijna' niet te beschermen.
Er zijn rechtzaken over gevoerd en dan moeten bepaalde dingen inderdaad veranderd worden.
Ik denk als het letterlijke tekst is wat ze hebben overgenomen op hun eigen pagina, dat je zo'n rechtzaak wel zou winnen, maar is het een zogenaamde deeplink naar een pagina op je eigen site, waarbij ze dus doen alsof het hun eigen pagina is.... dan kan je het volgens mij niet winnen. Deeplinks zijn toegestaan. Ik vermeld op mijn site inderdaad altijd netjes dat als ze op een bepaalde link klikken ze naar de pagina van iemand anders gaan.

Ik kwam op een site van een modelbouw vereniging ook een keer een pagina tegen van mijn site, een deeplink dus, zonder dat er bij vermeld was dat het een pagina was op mijn site. Hij opende zelfs in een frame op hun eigen site..............

Toen heb ik een code opgenomen op die pagina die er voor zorgt dat er onderaan de pagina blinkend in beeld komt te staan dat het een pagina is in mijn site

Ik zal hieronder de code vermelden, hoef je alleen maar de specifieke dingen te veranderen die sitegerelateerd zijn.

<HTML>
<HEAD>
<!--
BODY{
CURSOR: url("losse%20pagina's/cursor3.cur");
}
--><script language="JavaScript">
<!--
// please keep these lines on when you copy the source
// made by: Nicolas - http://www.leejoo.nl

var x = 0
var speed = 800
var text = "http://www.zeeslepers.nl, de site voor liefhebbers van de zeeslepers van Smit Internationale"

function Blinky() {
window.status = text
setTimeout("Blinky2()", speed)
}

function Blinky2() {
window.status = " "
setTimeout("Blinky()", speed)
}

Blinky()
//-->
</script>
<TITLE>Zwarte_Zee_IV</TITLE>
</HEAD>

Zoals je ziet heb ik deze code ook niet van mezelf, maar ik laat er wel in staan waar de code vandaan komt...........

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

ciao
Ronald
Ronald is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2005, 13:26   #4 (permalink)
beagle
Guest

Standaard

bedankt Ronald voor de tip.

Ondertussen begint het probleem zich toch al op te lossen.

Al enkele webmasters hebben toch al de moeite genomen van te vermelden "Door Baegle"
en onderaan in hun tekst
"Gedeeltelijk overgenomen van Beagle".

Daarmee ben ik dus al best tevreden.
  Met citaat reageren
Oud 23 maart 2005, 13:26   #5 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

Ik heb het eens gehad dat mijn complete site was gekopieerd door een belg, die er goede sier mee probeerde te maken op diverse fora. Enige wat hij had gedaan was de copyrightmelding naar zijn eigen naam overgezet. Tot ik opeens aan de telefoon hing....

Als je nu slim bent dan stuur je iedere club die jouw teksten gebruikt een mailtje, met de mededeling de betreffende teksten te verwijderen, en bied je direct aan dat een link naar jouw site wel OK is. (een link, geen complete pagina's opnemen in frames...)
skiff is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2005, 15:31   #6 (permalink)

Standaard

ik dacht al dat ik op somige pagina's bekende teksten tegen kwam
maar dat klopt dus want had jou goede tips al eens gelezen

was mij dus ook al zijdeling opgevallen
is niet erg nettjes van de desbetreffende clubs

Groeten Gerjan
Gerjan is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Algemeen scheepsbouw
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten