![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 april 2011 Locatie: Groningen Leeftijd: 32
|
Hallo all, Mijn naam is Bennie en ik ben nieuw hier ![]() Ik heb problemen met mijn voerboot en als ik ga googlen kom ik steeds op dit forum terecht, maar helaas zonder oplossing voor mijn probleem. Ik heb een chinese boot die stuurt met motoren, waar ik allemaal duits spul in heb gebouwd, nl het volgende: * 2 graupner 500e motoren met schroeven assen en motorsteun * 2 graupner speed profi R snelheidregelaars * enkele robbe schakelmodule, voor de verlichting ( Led verlichting) * dubbele robbe schakelmodule, om de linker en rechter kleppen te lossen (dit gebeurt door middel van magneetkleppen) * V-tail mixer 2 van GWS, om te kunnen sturen op een knuppel. * Graupner DX5e zender met ontvanger. Het geheel draait op een 12 volt accu. Ik heb eerst de boot laten sturen via de v mixer in mijn handzender, maar de boot was niet vooruit te branden, via dit forum kwam ik erachter dat je via de handznder maar iets van 50% vermogen overhoud. Dus ben ik naar de modelwinkel hier in Groningen gegaan en heb ik een losse v mixer gekocht. De boot gaat snel genoeg en stuurt ook goed, maar als ik vol vermogen vooruit stuur, gaan maar zo mijn kleppen open en gaat mijn verlichting branden. Ik stuur met de linker knuppel en de rechter knnuppel gebruik ik om linker en rechter voerbak te openen en vooruit om de verlichting aan te zetten, als ik de verlichting op het 5de kanaal zet schakelt hij ook zomaar in........ Heeft iemand enig idee |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Achlum - Friesland Leeftijd: 61
|
Bennie, Zijn beide motoren goed ontstoord, gebruik je verlengde servokabels zonder ferrietringen of liggen de stroomdraden en servokabels naast elkaar? Kun je foto's van de binnenkant uploaden? Die foto's kunnen ons helpen je een goed antwoord te geven. groet, Paul
__________________ The Eagle sails on! KISS = Keep It Stupidly Simple. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Hallo Paul, Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de motoren ontstoord d.m.v. het originele ontstoringssetje dat bij de boot zat. De stroomkabels en de servo kabels lopen wel bij elkaar in de buurt.......is het mogelijk om dit af te schermen? Ik zou niet weten, waar ik de kabels anders zou moeten laten. Foto's heb ik wel, maar ik heb geen idee hoe ik deze moet uploaden. mvg bennie Laatst gewijzigd door bennie; 19 april 2011 om 11:04 | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juli 2007
|
Hallo Misschien je ontvanger niet laten voeden door de regelaars maar apart. omdat je toen met 1/2 vermogen dan beter ging? Heeft je 12volt accu wel genoeg capaciteit? Of je draden beter ordenen, stroomverbruikers/minder stroomverbruiker. corrigeer me als ik het fout heb. Gr. Jessy
__________________ ach ja wat woje dan kloete |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hallo Jessy, Bedankt voor de reactie. Ik heb de bedrading weer opnieuw erin gesoldeerd en heb nu veel minder draad gebruikt. De proefvaart moet nog, maar op het droge gaan de kleppen en verlichting niet meer aan. Ik denk dat ik toch teveel draad had gebruikt en ik heb nu alles voor de aan/uit schakelaar weggehaald groeten bennie |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hallo, Ik heb een proefvaart gemaakt en nog steeds worden de kleppen bediend, nou ben ik ermee naar Krikke gegaan in Groningen en die zeggen dat ik de antenne uit de boot moet laten. Heeft iemand hier ervaring me of een idee?Het probleem is namelijk dat er een tas om de boot zit, dus een vaste antenne is niet echt handig en verlengen raden ze af.... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juli 2007
|
Hallo Ik neem aan dat je boot altijd al goed gevaren heeft zonder een externe antenne ? Probeer je servo's dan te bedienen met een aparte voeding en niet van de regelaars. Dus het draadje wat van de regelaar in je ontvanger komt daar de rode draad van loskoppelen,(teminste als je nog plek hebt in je ontvanger)en dan een aparte voeding eraan hangen. ![]() voeding voor je ontvanger ![]() De rode draad is hier losgekoppeld Gr.Jessy
__________________ ach ja wat woje dan kloete Laatst gewijzigd door jessy; 25 april 2011 om 13:41 |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Heb de stroom kabels bij de servo kabels weg kunnen leggen en behoorlijk ingekort. De regelmodules heb ik iets zwaarder afgesteld en ik heb de ontvanger anders in mijn boot geplaatst. Tot nu toe heb ik nog geen probleem meer gehad. Bedankt voor het meedenken. groeten bennie |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |