![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2005 Locatie: Valkenswaard Leeftijd: 50
|
Je zult toch echt even de diverse topics moeten lezen. Dan kom je er vanzelf achter dat je wat zwaardere motortjes moet kopen of op de kop moet zien te tikken. En ja....dat kost geld. Je moet ook lift zien te krijgen, daar heb je een motortje voor nodig, en je moet iets hebben van een aandrijving. Zonder lift kom je niet echt in een voorwaartse beweging. Verder zet je echte problemen nu eens in dit forum. Gericht vragen helpt. Pendelaar |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Ik begrijp dat je voorstander bent van de term, als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. Maar ook deze term heeft zijn grenzen. Een PC fan zal op 12 volt prima werken zolang er geen accu op de hoovercraft ligt. Het geheel weegt dan niet veel. Wil je meer gewicht tillen dan moet je ook meer vermogen hebben. Even ter vergelijk. Een PC fan gebruikt ongeveer 150 mA op 12 Volt. Dat is 1,8 Watt. Een speed 600 gebruikt met een goede prop op 9,6 Volt ongeveer 7 A, dat is 67,2 Watt, Oftewel 34 keer zoveel. Het is dan ook niet meer dan logisch dat je dan meer gewicht kunt tillen. Wat ik bedoel te zeggen is, je kunt een hoop zooi thuis hebben liggen (je eigen woorden) waarschijnlijk zit er geen zooi tussen dat sterk genoeg is om de wrijving van de hoovercraft te overwinnen en dan kan je evt. tweedehands art. aanschaffen tegen een lage prijs via Marktplaats , ebay o.i.d. of je kunt overwegen of het project wel haalbaar is met je doelstellingen. Genoeg gepreekt nu, geloof ik. P.S. Een PC fan draait misschien ook prima op je automotortje en met meer vermogen. Een kwestie van de PCfan slopen en het ventilatorgedeelte ombouwen.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Guest
|
ja je hebt wel gelijk! maar om een voorbeeld te geven: ik heb een 17 double rc motor er sterk enzo maar ik weet niet hoe ik aan propelor kom en die kan ik oko niet vinden op martplaats.. dus?? en ik vind het luek om er over te praten en de dingen die mogelijk zijn te horen! dus.. het is niet alleen voor het bouwen maar ook voor evt verdere omgang met hovercrafts! |
|
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Barneveld
|
een proppellor kost niet veel simpele van graupner 2 a 3 euro een propellor meenemer om de prop op as van motor te zetten kost nog geen 5 euro licht aan de uitvoering maar als je een auto motor op je hovercraft zet dan is er kans dat je overcraft het gewicht van de motor en eventueel de accu niet kan dragen Gerjan Gerjan |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 juli 2004 Locatie: Kampen
| Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |