Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Algemeen scheepsbouw

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 29 maart 2005, 14:16   #1 (permalink)
wakkenaartje
Guest

Standaard Voederboot

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben van plan om een voederboot te gaan bouwen voor mijn hobby karpervissen. Ik heb weinig ervaring met modelbouw. Ik heb een aantal vraagjes.
De romp ga ik maken van multiplex (te verlijmen)
Dan voor de zender en ontvanger dacht ik de Robbe T2 ER te gebruiken. Deze beschikt 2 kanalen uitbreidbaar tot 4. Nu ik twijfel nog hoe ik het ga maken ofwel met 2 schroeven (al beide kanten 1 en voor sturen een schroef laten draaien) ofwel met een roer. Wat is het makkelijkste? Nu ik moet ook nog een bakje laten openvallen met een servo voor het aas he. Hoe maak ik dat best? Aja nog iets er heeft mij iemand gezegt dat het niet zou gaan met die robbe omdat ik meer kanalen nodig had maar een verkoper van voerboten www.schrijvermodelbouw.nl gebruikt dezelfde zender en kan zijn schroef, roer, voerbakje aandrijven met identiek dezelfde zender.
Enik heb nog een belangrijk vraagje over gaat die zender in m??? Hoe kun je dat trouwens weten aan gelijk welke zender? Dit is voor ons een belangrijk iets omdat we moeten weten hoever we met ons bootje zullen kunnen uitvaren.
Welke motor heb ik nodig en dergelijke?
Alle tips zijn welkom.

Alexander
  Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 14:47   #2 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Leeftijd: 56
Standaard

Alexander,
Er is hier op het forum al meerdere keren over voederboten geschreven dus als je de zoekfunctie even gebruikt zal je die zeker vinden. Er staat daar vast nog een boel bruikbare informatie voor jou in.