![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
Het blauwe stuurlicht word ook wel Panama stuurlicht genoemd. Dit stuurlicht is oa verplicht in Chineze haven, Panama en het Kieler kanaal. Het gaat om een lamp zoals vertoond in het plaatje hieronder wat in de voormast is geplaatst op ongeveer alve hoogte van de mast met de verlichtingszijde gericht, richting het stuurhuis. De functie van deze lamp is om het sturen te vergemakkelijken doordat de voormast en dus de centerlijn van het ship goed te bepalen is in het donker wanneer deze lamp schijnt. Ik zal komende reis een foto maken en plaatsen van het stuurlicht in werking |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 februari 2012 Leeftijd: 35
|
Hoi Manus, Heb jij ook een sleepboot. Ik zit behoorlijk in de knoei met de verlichting. Ik weet niet percies waar alle verlichting moet komen te zitten welke kleuren en in wat voor situatie alles aan of uit moet. Bij: Slepen Slepen boven 200mtr Varend Voor anker. Blijkbaar voor manoeuvreren is het ook nodig. Kan jij mij helpen aub. Rini Citaat:
| |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Citaat:
Dat is niet voor niets hier op het forum gezet. Dat is ontstaan om te voorkomen dat een ieder elke keer maar weer moet uitleggen hoe het met de verlichting zit aan nieuwe mensen die vooral niet zelf willen rondkijken. Als je dan nog vragen hebt zou je met benoemen van het brichtnummer (permalink) om extra uitleg kunnen vragen, dan beantwoorden we dat graag.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! Laatst gewijzigd door Baggeraar; 8 maart 2012 om 19:07 Reden: "e" te veel | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
Beste Rini, Zoals Baggeraar al aangeeft idd, lees even de begin post in dit topic en mocht je aan de hand daarvan nog vragen hebben beantwoorden we deze natuurlijk graag. Wat ook wel makkelijk is om er dan bij te vermelden is om welke sleper het gaat. Dit is ook van belang voor de navigatie verlichting. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |