![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 juli 2004 Locatie: zaandijk Leeftijd: 65
|
mijn probleem is dat vlaggen welke geleverd worden door de fabrikanten nou niet echt lekker wapperen in de wind op een boot het lijkt wel of ze met lijm zijn ingesmeerd en lekker strak gestreken. jullie begrijpen het al, is er iemand die weet hoe je aan lekkere soepele en goed waaiende vlaggen kunt komen of eventueel zelf maken. groetjes piet kuiper |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Het hangt er vanaf hoe groot je ze wilt maken. Mijn kleinste vlaggetjes zijn 15x10mm, vergeet dan het wapperen maar. Voor grotere vlaggen gebruik je zo dun mogelijke zijde, en printen of schilderen met een zo droog mogelijke borstel. er bestaat zijde die niet rafelt. Even navragen in een winkel voor naaibenodigdheden. (In Belgie bij Veritas)
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Hoi Piet, Ik print m'n vlaggen steeds zelf uit omdat inderdaad sommige (lees: de meeste) fabrikanten hun vlaggen steeds te dik maken. Na het printen overspuit ik ze met verschillende lagen satijnvernis zodat de inkt en het papier goed tegen het water verzegeld zijn. Daarna behandel ik ze alsof het kleine accordeonnetjes zijn: Een beetje dichtvouwen en dan zachtjes weer uittrekken en dan lijkt het net alsof ze echt in de wind wapperen en zijn het niet meer van die stijve 'postzegelmodellen'. een verklarend fotootje": ![]() De 'wapperende' vlaggen aan mijn Christel II Groetjes, Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |