![]() |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Of in de thee... Geen 'smaakjes-thee', maar gewone HTEKT. (Huis, Tuin En Keuken Thee) Even laten koken, tros erin, en gewoon een nacht laten staan.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Je kunt ook Batikverf kopen er is een maar bij dit alles ook wat hier boven beschreven wordt het bleekt weer. De sleeplijn komt in het water en is aan zonlicht onderhevig. Dat is net als het Weatheren in de bijbel van Andre Veenstra wordt wel een goede manier beschreven maar dat is een tijdrovende bezigheid. Zo kan je messing ook op een Chemische manier zwart maken zoals trapleuningen enz maar doe het nooit met van die kant en klaar gekochte messing katrollen. De zijplaten worden weggevreten. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: oostende Leeftijd: 54
|
by ons is er iemand die voor de sleepkabel van zyn model staaldraad geeft gekocht in een winkel voor sportvissers deze word gebruikt om by voorbeeld op haai te vissen zie er goed uit de groetjes, ronny de zeeman |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: terneuzen
|
oke ik heb inderdaad dat visdraad gekocht in Belgie maar het is 0.7 mm en dat is alleen in wit met een streepje erdoor dit is voor de hijsdraden van mijn bok , en witte draden op een bok staan niet vind ik maar ga een paar proefjes doen met de voorgestelde oplossingen grt Ko
__________________ zo de wind waait zo waait me jasje |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
Als het voor hijsdraad is moet je speciaal draad nemen. Zeker als je meerschijfs blokken hebt. Als je namelijk geslagen draad neemt zal je zien dat deze in elkaar draait. Er bestaat in de visserij een draad met een binnen en een buitenmantel. Het voordeel hiervan is dat deze niet "draait". Ik ben hier voor een aantal viszaken af gegaan maar heb het niet kunnen vinden, misschien iemand hier die het weet. Het enige wat ik heb kunnen vinden heet "braided casting line". Hier zit dan geen binnen mantel in, maar is wel gevlochten en niet geslagen. Het valt alleen niet mee om een schaal diameter hier in te vinden, dus het blijft relatief dun Vooral bij je lopende blokken is dat belangrijk. Anders zul je zien dat als je hijsblokken een eind van je vaste blok af zijn ze vanzelf in elkaar draaien. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Ronny schreef: Citaat:
Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 50
|
Volgens mij gaat het hier niet om de sleepdraad maar om de 'rekker' Het stuk van de sleepdraad wat je meestal achter op een sleper ziet liggen. De eigenlijke tros zie je nooit als de sleper zonder sleep vaart, die zit op de trommel opgerold. En de rekker is wit, zoals je ziet............... nou ja, bijna wit Maar zeker niet zwart. Volgens mij bedoel je dit: ![]() Dit is het achterdek van de Smit New York. ciao, Ronald |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |