![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Deze foto's kreeg ik toegestuurd van een modelbouwer het model moet de Statendam zijn tussen 350 en 400 Cm lang hoe kan zo'n schip kenteren. Is er iemand die weet waar dit gebeurd is of bij welke vereninging. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is de Princess Ragnield zelfde grote maar hier nooit gezien of van gehoord dat die gekenterd is. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 november 2004 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 25
|
Dit model is echt op schaal gebouwd, dus ook het onderwaterschip. hij ligt niet eens zo diep voor zijn lengte, hij heeft wel stabiliesatoren maar ook op schaal. ik was erbij, dit was in den-helder 2 jaar geleden. hij heeft die avond hiervoor nog een mooie tijd gevaren. hij zou die ochtend weer varen maar de wind nam toe. hij kwam dwars op de wind en hij ging scheef liggen, die stabiliesatoren konden die druk niet aan en toen ging hij over zijn dode punt. maar alles is weer goed want ik heb hem al weer vaak aan de tros gehad (gesleept) en alles doet het weer.
__________________ Auke de Haan. (Capt. bij Iskes towage and Salvage) Scheepsmodelbouwgroep De Blauwe Wimpel |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Auke de Pricess Ragnield kan een persoon van 75 kilo vervoeren. Dan neem je het achterste gedeelte van de opbouw eraf. Een cameraman van OOG TV heeft er eens in gezeten met die proffessionele camera op de schouder. De eigenaar had er die middag net een nieuw gekochte ontvangeraccu in geplaatst en daar was mee aan de hand het schip ging toen het midden in de vijver voer rondjes varen en was verder onbestuurbaar. Zo waren de beelden ook op de TV te zien dat hij rondjes draaide en die cameraman bleef stil zitten want als hij bewoog dan wiebelde het schip gelijk een kano. Maar de eigenaar wou dat ik er met mijn sleper heen voer en dan een sleeplijn over zou schieten daar bedankte ik voor want dat ding heeft 3 schroeven en mechanische vaarregelaars als de servo een puls zou krijgen kon ik het schip nooit houden met mijn sleper. Daarop heb ik de eigernaar erheen gesleept in een rubberboot en kon hij de ontvanger uitschakelen een andere sleper zou hem naar de kant slepen maar ja die kreeg de tros in de schroef waarop ik er nog eens heen kon varen en de sleeplijn eroverheen kon schieten en beide naar de kant kon slepen. De cameraman was wel wat angstig geweest en een paar jaar later is de eigenaar er ook mee gestopt om mensen of kinderen te vervoeren. Ik heb het model ook vaak gesleept maar als ik kijk staat er toch geen wind de diepgang kan te weinig zijn en als de accu gaat schuiven heb je ook een probleem. Groot model maar ongeschikt om er het IJselmeer mee over te varen. ![]() Hier sleep ik de Princess Ragnield op een veel grotere plas dan in Kwelderduin in Den Helder. In Den Helder heb ik hem ook wel gesleept staat zelfs op de film ik weet dat je er veel wind kan hebben. Wij stonder er eens met de caravan en toen vlogen s'nachts de planken van de kramen door de lucht. Ik heb de luifel van de caravan eraf gehaald en de volgende dag stonden die jongens van Den Helder beteuterd te kijken alle kramen waren s'nachts afgebroken ik liep met mijn sleper onder de arm naar de vijver en toen vroegen ze wat ik van plan was ik zeg jullie hebben toch een vaarshow of is die afgelopen. Nou in rap tempo werden de kramen weer opgebouwd. Maar s'nachts waren een paar gasten vertrokken met de caravan nou ik blijf liever staan dan met zo'n caravan met die wind over de Afsluitdijk te rijden. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ja er stond veel wind die morgen en de accu en generator stond niet vast. Ik sleep de statendam en de koning beatrix (straks ook nog de Amsterdam) altijd in het FEC in Leeuwarden met de hobbybeurs. dan altijd met 4 haven slepers. twee voor en twee achter, machtig mooi. ik heb er foto's van maarja weet ff niet hoe ze op het forum moeten, (deed het altijd via mijn website maar die zit vol)
__________________ Auke de Haan. (Capt. bij Iskes towage and Salvage) Scheepsmodelbouwgroep De Blauwe Wimpel |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
[img] [/img]Hier toch nog een foto, helaas sleep ik hier niet met me haven sleper maar kon alleen deze snel vinden.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Inderdaad een prachtfoto! Beeld je in dat er geen publiek rond staat en je zou denken dat het een foto van de echte Amsterdam is die het cruiseschip op sleep heeft. Echt mooi! Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |