![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hoi, Ik wil misschien een boot aanschaffen/maken met een lange vaartijd. Is het bijvoorbeeld mogelijk om met een auto- of bromfietsaccu te werken? Zijn daar regelaars voor te krijgen en werkt het? Het is dus de bedoeling dat het een normale boot wordt, geen speedboot oid. heeft iemand zoiets al eens geprobeerd? hoe lang zal de vaartijd zijn? |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Hallo" Xearo" dan zul je toch eerst eens moeten vertellen, wat voor een boot het word en wat voor een motor. Want accu.s voor een brommer; worden naar mijn idee al gebruikt in de modelbouw, Bij mijn buurvrouw een accu vervangen, was de zelfde als ik heb liggen in de Smit nederland Dat vervangen was dus in een soort scootertje Accu 12 volt 7 ampere.
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Kijk eens op de site van HMBC. Daar staan heel veel motoren op met hun specificaties, erg leerzaam om de juiste motor te kiezen. Als je een model zoekt wat leuk en lang vaart: probeer de Robbe "Kormoran". Als model al een leuk bootje, maar wil je wat meer is ze goed uitbreidbaar met een werkende kraan en boeienset. De schroef wordt rechtstreeks aangedreven door de motor,en met een 7,2V, 2300 mAh accu kan je een hele middag varen...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
met welke motor moet zo`n boot gevaren worden? | |
|
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Kijk maar eens op http://at.robbe-online.net/cgi-bin/r...183e0dc1210615 en dan verder klikken naar "Schiffsmodelle" - "Functionsschiffe" 2e pagina. De Kormoran wordt rechtstreeks aangedreven door een 500-type 6V-motor. Op 7,2V vaart ze prima met een messing schroef eronder, op 12V zou ik het maar NIET doen. Dan heb je een kortstondige rookgenerator...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2005 Locatie: leeuwarden Leeftijd: 42
|
Hallo Xearo Ik gebruik hier voor mijn king en de neptun (beide +- 90 cm lang) een : conrad gz 400 motor (6 volt) met een top 40 c snelheidsregelaar (max 25 amp, 6 -12 volt) en een loodaccu 6 volt 4 ah. En kan minimaal de gehele dag varen zonder opnieuw te laden. groetjes,
__________________ Victor De "ModelbouwFreak" U vraagt ik bouw niet meer. ![]() Werken is mooi, het houdt mij niet van de straat alleen het vraagt zoveel van je vrije tijd . |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |