![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Er zit een pijpje op de as van de Dolly, dus ik kan hem zonder uitnemen vullen. Alleen moet ik eerst alle resten (voor zover nog aanwezig, gezien hoe makkelijk er water binnen kon komen tijdens ene korte proefvaart) van het oude vet verwijderen, of kan die warme vaseline er zo in?
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Citaat:
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< | |
| | |
| | #34 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Citaat:
Maar mijn vingers in elk geval niet...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | ||
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Glazen potje zal wel te vinden zijn, dus dat gaat lukken. Wat anders, de nieuwe schroefas in de romp lijmen, is nog steeds Stabilit Express dan eerste keuze, of zijn er tegenwoordig betere lijmsoorten?
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo stabilit is nog steeds de beste keuze de vaseline/lanonine mengeling is zuur vrij het is een basis product dat in de apotheek gebruikt word om zalfjes te maken bij die combinatie mengen ze dan de rommel die je terug moet genezen gebruikt het reeds jaren en het vullen gaat hetzelfde als vaseline alleen is de mengeling iets lopender dus minder wijving gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Spoelt het dan niet eerder weg, omdat het minder wrijving geeft, of blijft het net zo goed zitten als de pure vaseline van bijv het Kruidvat? Hebben ze dat gemengde spul maar in 1 verhouding bij de apotheek, of verschilt dat? Veel vragen misschien, maar ik ben er heel wat jaren uit geweest wat varen betreft...
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ik heb de oude motor ook gevonden, het was een Multispeed 7022, vertraging 3:1. Misschien is het zo makkelijker te bepalen welke motoren daar gelijk aan zijn, of net iets er boven zitten. De regelaar die er nu in zit is trouwens niet 10A continue, maar 10A piek. Geen idee wat hij continue kan hebben.
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo nee het is een emulsie en loopt niet weg en nee het is maar in een meng verhouding te verkrijgen gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Beste indoorvlieger, Ik wil eerst even twee dingen kwijt. - als je zelf de moeite neemt om eens in Google wat in te tikken kom je ook aan veel informatie. Wij willen je graag helpen, maar de vragen herhalen zich een beetje - neem eens wat advies ter harte. Je blijft volharden in de vraag naar een vervangende motor terwijl er al verschillende opties zijn aangedragen, met verklarende redenatie daar achter. Als je op de graupner site kijkt staat er een plaatje van de aandrijving. Als ik het goed zie staat daar SPEED 600 en 8,4 volt. Een vergelijkbare motor in direct drive moet dan het toerental van de speed 600 gedeeld door 3 hebben. (al lees ik na een google search ook dat het een 1:2 vertraging is ...) Qua vermogen moet je dat maal twee hebben schat ik wil je hetzelfde vermogen in directdrive eruit krijgen. Uiteraard kun je een 500e aanschaffen, maar lees daar dan eerst de specificaties eens goed van door ..... Betriebsspannungsbereich 6...12 V Blockierstromaufnahme 10 A Ø 35,8 mm Freie Wellenlänge 8,5 mm Gehäuselänge 50 mm Gewicht ca. 158 g Höchster Wirkungsgrad 67 % Leerlaufstromaufnahme 0,4 A Stromaufnahme bei max. Wirkungsgrad 2 A Zulässige Motorlaufrichtung R und L Leerlaufdrehzahl 1200 U/min Nennspannung 12 V Wellendurchmesser 3,17 mm Bedenk dan zelf eens of dat zal lukken....
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #43 (permalink) |
| @Lex: Google informatie is wat tegenstrijdig, vandaar dat ik hoopte dat iemand met een Paul Denker hier zou reageren. Directe ervaring met dit schip en de motoren is natuurlijk het mooist. Het ene schip zal sneller varen met dezelfde motor als een ander model. Die 1200 rpm voor de 500E klopt trouwens niet, volgens een ander overzicht haalt hij 11000 rpm bij 12V De vertragingskast van de Multispeed 7022 die bij mijn Paul Denker ingebouwd zat heeft zeker weten een vertraging van 3 : 1. Blijkbaar heeft Graupner de specs van de Multispeed 7022 in de loop der jaren (mijn boot is meer dan 20 jaar oud) veranderd, de plaatjes die ik nu te zien krijg als ik op "Multispeed 7022" zoek zijn duidelijk anders dan destijds. Dus de specs die je nu bij een 7022 vindt, zullen waarschijnlijk ook een stuk beter zijn als 20 jaar geleden, de tijd heeft niet stil gestaan, zo lijkt me. De reden dat ik zo graag zo zeker mogelijk wil zijn is simpel. Zonder een Hobbyzaak direct om de hoek bestel ik mijn spullen meestal via een webshop. Een paar motoren "proberen" kan dan al snel een dure grap worden. En gezien de uiteenlopende adviezen, de Duitse fora meegeteld, is een keuze maken niet eenvoudig voor mij. Ik heb gisteren maar een 500E besteld, met die motor zou mijn huidige regelaar het zeker moeten trekken. Met de vorige motor trok ik ook ongeveer 2A continue bij volgas, aangezien ik op een 1200 mAh NiCad ongeveer een half uur kon varen. We zullen zien of dit genoeg is, of dat ik toch een fellere motor nodig ga hebben, en dan niet aan een andere regelaar ontkom. @Roel: Als dat de koker is waar de as van het roer in draait, dan ja. Ik ben niet zo thuis in scheepsjargon. Ik ken wel de term "roerkoning" maar daar wordt dacht ik het stuurheveltje wat op de as zit mee bedoeld, toch? @Raf: Apotheek hier had alleen maar vaseline, geen mengsel van lanoline en vaseline. Bij welke apotheek-keten haal jij het normaal? Dan kan ik kijken of er daarvan eentje hier in de buurt zit.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... Laatst gewijzigd door Indoorvlieger; 28 juli 2011 om 17:39 |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Ik haal vaseline altijd in dikke tubes bij de Boerenbond/Welkoop! Wat betreft de 500E motor, die heb ik in mn wiesel gehad, vond ik echt veel te traag gaan! Als die dan in een bootje als de "Paul Denker" komt denk ik dat er niet veel vermogen en of snelheid over blijft! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
@Roel: Als dat de koker is waar de as van het roer in draait, dan ja. Ik ben niet zo thuis in scheepsjargon. Ik ken wel de term "roerkoning" maar daar wordt dacht ik het stuurheveltje wat op de as zit mee bedoeld, toch? ehhh.... Google? 1e hit: Citaat:
Roerkoning is de as van het roer die in de hennegatkoker draait. De "spil" van het roer als het ware.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." Laatst gewijzigd door Roel van Essen; 28 juli 2011 om 19:58 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |