![]() |
| | #61 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: Brasschaat, Belgie Leeftijd: 73
|
@Robert-10 Nee, deze staan niet in de voorbeeld file van de USM. Ik heb eerst het motorgeluid gedownload van een filmpje op Youtube en het geluid vervolgens bewerkt. De overgangen langzaam→snel→langzaam heb ik gekopieerd en opgeslagen in 2 bestandjes. Deze bestandjes heb ik vervolgens gedownload naar de USM en opgeslagen in besleunigen=versnellen en verzögeren=vertragen. Tevens heb ik het moment waarop dit gebeurt vastgelegd door beide bestandjes nog verder in te korten en deze op te slaan op de USM onder Schaltsound fg1→fg2 en Schaltsound fg2→fg1.
__________________ Beter 1 X vragen dan 2 X betalen |
| | |
| | #62 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Zo.... Zojuist weer een proefvaart gemaakt met de RV-162 met "toeters en bellen" aan boord. Toen ik de zware scheepshoorn liet klinken, sprong er een meter van het model een grote karper uit het water. Was waarschijnlijk ruw gewekt uit een dutje in het door de zon verwarmde water. Als ik Greenpeace nu maar niet op bezoek krijg... ![]() Een filmpje: RV 162 with soundmodule - YouTube
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Zowel de soundmodule als de Conrad-schakelmodule geplaatst op een inbouw-plaat. Deze plaat kan ik nu compleet in een model plaatsen. Speakerkabels, motorkabels, voedingkabels en servokabels voor de schakelmodule plaatsen, accú plaatsen en varen. ![]() Als ik andere geluiden wil "laden" is het een kwestie van kabels losnemen, plaat uitnemen en richting computer.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #64 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
De scheepshoorn en het starten van de motor vind ik erg goed klinken. De "vader Jakob" achtige sirene wat minder, zit die er in het echt ook op?
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Ik wist niet dat je ook op de Rijn voer. Althans, ik neem aan dat daarmee de rivier wordt bedoeld. Google levert in dit geval niet veel info.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #67 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Schieten dat kunnen ze wel ![]() Behalve bij de pontonniers dan. Ik meende als ik mij nog goed herinner van vroeger. Was Vader Jacob de toon bij in de mist varen Van een duwstel. Maar heel zeker ben ik daar niet meer van hoor. mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #68 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: Brasschaat, Belgie Leeftijd: 73
|
@ Roel en alle andere modelbouwvrienden, Onderstaand plaats ik ook even een opstelling en aansluitingsfoto van de USM-RC in mijn boot. Daaruit is af te leiden dat de aansluiting van Roel substantieel verschilt met die van mij. Dit wordt veroorzaakt doordat mijn USM-RC is bedraad in de digitale modus. Ik hoef daarbij geen gebruik te maken van een of andere schakelmodule. De schakeling vindt plaats door de proportionele kanalen #1, #2, #3 en # 4 via de ontvanger op de USM-RC aan te sluiten. Het resultaat is hetzelfde. Het is meer een keuze van wat er op de zender aan schakelaars en stuur/schuifregelaars beschikbaar is. Om de opgeslagen geluiden te wijzigen, bouw ik de plaat met de module niet uit, doch sluit de USB kabel van de pc rechtstreeks aan op de USM in de boot. Foto van opstelling USM-RC incl. speaker en rc ontvanger. Detailfoto van USM-RC
| | |
| | #69 (permalink) |
|
Hallo Roel, ik heb het filmpje nog eens afgeluisterd en bekeken.Wanneer ik dan terugkijk naar het draadje over de bouw van politieboten (zie onderstaande hyperlink) en het nauwkeurige en geduldige werk om de RV 162 zo kompleet mogelijk na te bouwen met oog voor alle details, is het dan niet jammer om in de soundmodule standaard geluiden in te laden? Is het niet mogelijk om met een eenvoudige voice of soundrecorder de originele geluiden van de motoren, de scheepshoorn, de sirene en de ankerbel op te nemen en die in te laden? Ik denk dat het resultaat alleen maar voldoening zal geven, gezien uw streven naar perfectie?? http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1399320 Gr. Joop
| | |
| | #70 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #71 (permalink) |
|
Misschien wil de bemanning het zelf wel doen en dan de geluiden in een wav bestandje meesturen in een e-mailtje?!
| | |
| | #72 (permalink) |
|
Hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat dit draadje actueel was. Vandaag kreeg ik een email van Alan Bond waarin hij meedeelt dat uiteindelijk ook zijn soundmodule het licht heeft gezien. Onderstaand een hyperlink naar de site voor meer info voor geinteresseerde bouwers Voor alle lezers van dit draadje een gezond en voorspoedig 2012. Programmable Engine Sound System
| | |
| | #73 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 61
|
@ Joop, Ik heb nu op de site van Beier gezien dat men een USM-RC2 module heeft , is dit hezelfde als die dewelke u als voorbeeld hebt gebruikt of is dit een volledige andere?
__________________ Mvg Frank BOTEN: Pegasus III, Happy Hunter, Politieboot SPN19 Maersk Anglia(werf) Laatst gewijzigd door Frank Vekemans; 20 februari 2012 om 07:46 |
| | |
| | #74 (permalink) |
|
Hallo Frank, Neen, mijn draadje is voornamelijk gebaseerd op de 1e USM RC. Zo uit de beschrijving van het nieuwe model te lezen, zijn er in dit model opnieuw verfijningen aangebracht met name op het aantal motorgeluiden. Vergelijk het met het verschil tussen de iPad en de iPad2, gebruiksvriendelijker en wat meer mogelijkheden. Gr. Joop
| | |
| | #75 (permalink) |
|
Beste lezers, Toen ik in het weekeinde terug kwam uit het buitenland stond er een verzoek om hulp bij het programmeren van USM RC op mijn voice mail. Dit verzoek kwam van een ex schipper uit Terneuzen. Helaas zijn per ongeluk het telefoonnummer en de naam van de persoon gewist. Wanneer deze persoon dit berichtje leest verzoek ik hem mij een pb te sturen zodat ik contact op kan nemen. Ook andere lezers die de persoon kennen, kunnen hier reageren. Met vriendelijke groet, J.M. van Oijen
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |