![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Ahoy allemaal, Weet er iemand of er afgetopte schroeven met een diameter van 10 cm te verkrijgen zijn, en wat het kostenplaatje van deze schroeven zijn (linker en rechter)? Verder ben ik nog wel nieuwsgierig of ik een auto accu als energiebron kan gebruiken om de motoren aan te drijven. Ik ben van plan om ruitenwissermotoren in mijn Typhoon in te bouwen, aangezien ik hier wel de ruimte voor heb (incl. auto-accu) Heeft iemand hier mischien ervaring mee? Verder ben ik nog op zoek naar een "grote" boegschroef, ongeveer 4 cm doorsnede. ik kan bijna niet wachten om bijv. Roel zijn Parat eens een beste boeggolf te bezorgen :P Ik weet wel zeker dat Andre met me mee doet Greetings, Luit
__________________ There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot! Alle info over de Typhoon: www.slopsema.nl | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Luit Kijk eens op deze site hier verkopen ze schroeven ook afgetopte de prijzen staan erbij Je kan ook een mail sturen ik weet dat ze vroeger tot 130 MM verkochten. http://www.netshop.nl/shop/krikkem/e...d=38431.139120 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 20 maart 2004 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 27
|
Hoi Luit, Kijk eens even in dit topic. Het zelf aftoppen van een schroef is niet echt moeilijk. Wat die boegschroef betreft, ik heb in mijn Smitwijs Singapore de 7020/94 van Aero-Naut gestopt, die is 34mm. Klein nadeel, dat ding is een beetje prijzig (165,-) Natuurlijk kun je gewoon een auto accu gebruiken, ik heb er geen ervaring mee maar ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Groetjes Danny.
__________________ Fotograferend lid Vaargroep MailLine. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Yo, @ Jan: de schroeven van krikke gaan niet verder dan 70 mm, en aangezien ik de tunnels al klaar heb moeten er echt twee van 10 mm in @ F. van Gent: op hun website kan ik helaas geen informatie vinden over de juiste schroeven @ Danny: ik heb begrepen dat die dingen van Marx nogal behoorlijke rammelbakken zijn?! @ Roel: Sorry, je was de eerste die in mij opkwam, ik hoop dat je niet teveel teleurgesteld bent Het is wel duidelijk (heb ook nog wat andere topics over bowthrusters bekeken), dat de boegschroef wederom het grootste probleem gaat worden. Heb her en der al wel wat andere opties gezien (schuifjes e.d.) maar ik zou er toch graag een (originele) boegschroef in willen hebben. Iemand nog ideeen of opties??? Greetings, Luit[/u]
__________________ There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot! Alle info over de Typhoon: www.slopsema.nl | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Kan je helemaal niets vinden. Ik weet niet goed hoe of ik dat hier moet ui de doeken doen. Maar u moet het nog maar eens proberen want ze hebben daar schroeven tot 130 mm met m5 Draad er in maar weet het hier niet goed uit te leggen. Misschien iemand anders die je kan helpen zoeken ik heb ze in iedergeval gezien.
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2002 Locatie: Brunssum Leeftijd: 46
|
Hoi Luit, al eens gedacht aan de schroeven van Raboesch????? www.raboesch.nl Ik heb 120 mm schroeven van hun zelf afgetopt naar 100 mm en ze zitten onder de Siberie. Hoe af te toppen?? 1 teken met een passer de juiste diameter af op de bladen. 2 slijp met de dremel het overtollige stuk eraf maar laat nog wat restmateriaal staan. 3 span de schroef met behulp van een stukje draadeind in de kolomboormachine. 4 Maak een schuurblok, houten blok met grof schuurpapier erop geniet. 5 druk de schuurblok tegen de draaiende schroef aan, hou het toerental van de boormachine redelijk laag. Werk van laag naar een hoger toerental naarmate de schroef "ronder" wordt. 6 meet de diameter en ga door tot de juiste maat. 7 verwijder de bramen aan de zijkant van de bladen en klaar zijn je afgetopte schhroeven. Andr้ Ps, een boeggolf is altijd leuk om te maken |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Je kunt ook kijken op: www.STEBA.org Ze hebben schroeven tot 130 mm, prijs 39,4 Boegschroef 34 mm 114,9 Boegschroef 49 mm 102,9 (P.S. Dit zijn dezelfde als van Aeronaut maar dan rechtstreeks van de fabrikant)
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |