![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Hoi allemaal, Net mijn nieuwe bootje binnen, maar bij het gasgeven komt de koppeling nogal raar in actie.. http://freakazoid.satanist.nl/Koppeling.avi Een vriend op MSN zegt negeren en gewoon int water zetten, want dat schudden is omdattie nu vrijloop heeft. Klopt dat? Ik wil em namenlijk niet 5 meter van de kant al dood int water hebben met n losgeknalde koppeling..
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Die zit muurvast. :P Maar ik heb em maar even in de badkuip gezet, en terwijl ik em vast hield bleef ie mooi in et gelid lopen. Ik denk dattie alleen zo flipt als ie droog loopt. Maarja, wattie doet op volle snelheid is moeilijk te controleren. Mischien eens n test rondje varen met mijn draadloze cam erin? :P
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Je moet hem dus wel goed uitlijnen he. Want door die hoge toerentallen; gaat het al gauw schudden en rammelen hoor. Dus eerst goed uitlijnen een eerste vereiste zou ik zo zeggen. En veders nergens geen overbodige ruimte er op hebben. Niet negatief bedoeld hoor. Als je dus goede en een gemeende raad op wil volgen dus. Dan wel even naar kijken hoor
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo ik kan die avi niet openen dus ik heb geen zicht op de boot maar een motor as lijn je uit met een amp meter als je motor goed staat dan gebruik je het minste stroom en doe je het langst met je batterijen dus motor los zetten (niet helemaal maar zodatje kan schuiven )en dan de amp meter in het oog houden en dan eventueel de opening opvullen met rondellen groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Enne... een draadloze cam in een niet-bedrijfszeker model zetten lijkt me ook geen sublieme actie... De wet van Murphy in het achterhoofd houdend, heb je dan niet een, maar twee 'total losses'...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Moah, tis niet alsof je n vliegtuig de lucht in stuurt met losse servos he. :P Dat ding waait heus wel n keer aan de kant als de koppeling eraf klapt. Ik maak me meer zorgen dattie zichzelf kapot trild ergens. Als die asbuis los rammeld, loopt ie vol. Enkele romp. Ik heb een gooi kabeltje om em terug te vissen, en ben zelfs bezig om n oud mormel om te bouwen tot reddings sloep. :P
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Zon draadloze cam kost voor mij ook maar 20 euro, dus in et ergste geval.. En dat andere draadje was voor n compleet ander bootje met n kompleet ander probleem, maargoed. :P
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Vaste bussen? Dit is gewoon n koppeling die standaard in n RTR boot zit hoor. :P En zon rubbere koppeling raakt nogal snel uit balans vind ik. Bovendien heeft ie denk ik in et water veel minder RPM waardoor et waarschijnlijk niet zo extreem is als ie op t water ligt? Ik zit er wel aan te denken om et uiteinden van de askoker inderdaad te fixeren zodattie niet zo makkelijk begint te schudden. Want et kleinste trillinkje kan met dat rubber al snel escaleren tot n lelijke wiebel.
| | |
| | #12 (permalink) |
|
hallo een cam cost je 20 euro koop dan eens een nieuw toetsen bord want er vallen nogal veel lettertjes weg in je postings en dat maakt het lezen niet gemakkelijker en wat is in gods naam een RTR boot met je cam geen goed idee als de koppeling aan je as lostrilt dan bestaat de kans dat ze gewoon door je romp heen slaat daar de motor blijft draaien en gij nooit snel genoeg bent om die stop te zetten mede doordat hij dan onbelast draait komen er nog wat toeren bij einde verhaal al eens ooit een hydro speed in stukken uiteen zien spatten door een losgelagen koppeling awel ikke wel een vijver vol drijf rommel en de rest naar de bodem en de piloot zijn antwoord op waarom het gebeurt was er sat een lichtte trilling in de as en hij wilde weten of het erger werdt ja dus het wordt erger met alle gevolgen vandien groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Zeuren over n of een, vind ik persoonlijk maar aanstellerij.. jij hebt er anders ook genoeg gramatica en spelfouten in staan.. RTR is een algemeen bekend begrip wat betekend "ready to run" of tewijl klaar voor bebruik. Dit bootje loopt op n simpel 500 motortje op 7 cells, en niet zon opgefokt ding op 11 cellen als bij die hydrotjes, en et is maar rubber, dat moet je toch verdomd hard wegslingeren wil dat zon romp stuk slaan. Et bootje is namenlijk niet van balsa. Als et geheel van bronze onderdeeltjes was zou ik inderdaad wel goed uitkijken, maar die 2 bronze ringetjes die nu op de asjes zitten ben ik niet bang voor dat ze ooit los komen. Voor de nieuwsgierige mensen, dit is et bootje waar t om gaat:
| | |
| | #14 (permalink) |
|
hallo die hydro was in koolstof en cevlar daar maken ze kogelvrije vesten van dus degelijk sterk genoeg voor de rest geniet er van zolang je kan groeten raf
| | |
| | #15 (permalink) | |
|
Als ik met de hand de as draai, gaat de vetbuis gewoon op en neer. :P Dus ja, die as is dus zo krom als n hoepel. Maar goed nieuws: Citaat:
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |