![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 50
|
Ik heb een keer foto's gezien van iemand die bouwde die Heerema kraanschepen in 1:350.......... Ergens moet ik nog foto's hebben, als ik ze tegen kom post ik ze. Maar het blijft werk voor de gevorderde bouwer. ciao, Ronald |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
| Citaat:
![]() Bovenstaand systeem zat ingebouwd in de heavylifter Fairmast. Het wagentje in het midden van de foto kon dmv een schroefspindel naar SB of BB "gereden"worden. Op dit wagentje lagen twee blokken lood. Uit m'n hoofd gezegd kon hij 8 kg tillen op 10 cm buitenboord en dan bleef hij nog vlak liggen. De bedoeling was om dit systeem met een gyro aan te gaan sturen, maar of dit mogelijk is weet ik niet omdat ik hem voor die tijd verkocht heb. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Andre: in de coaster "Stefan Jan H" van Jan Hofman zit iets dergelijks: Een decaperm drijft met een tandriem een spindel aan. De spindel staat dwarsscheeps in de romp van het model en loopt door een blok lood van 5 kilo. Als de motor gaat draaien verschuift het blok lood naar bakboord of stuurboord. Tegen beide randen van het ruim staat een microswitch met een diode er overheen gesoldeerd. Op het moment dat het lood tegen de switch komt, stopt de motor. Wel kan hij dan nog tegengesteld lopen, vanwege de diode. De kans dat je je schip kapot drukt met het blok lood is dus nihil. De switches zijn overigens wel voorzien van een grote verende lip, omdat de motor met z'n vertraging nog even doordraait nadat de stroom wordt verbroken. Ik had je graag een schemaatje laten zien, maar de foto-upload ligt weer even plat, vrees ik...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2002 Locatie: Brunssum Leeftijd: 46
|
Ja roel, die upload is tijdelijk weer overbelast, krijg je van al die meetings en de digitale camera's Arme Robert. Wie weet iets voor de toekomst als de upload het weer doet. André |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |