![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Belgie (Midden Limburg) Leeftijd: 34
|
Om er toch over verder te bomen. Jan Vos is begonnen over de onkunde van de jury (Niks slecht bedoeld Jan). Maar dat terzijder. Er is wel duidelijk een verschil in het regelment. Als jullie je throttle in NL eventjes naar voren mogen gooien en je bootje terug mooi recht mogen zetten om verder achteruit te varen. En het verschil zit dan al hier dat wij dat niet mogen hier in BE. En dat we de gas niet over de middenpunt mogen brengen (gas vooruit) en de boot als zij zwaar van koers is afgeweken en niet terug goed mogen leggen. Duid dit toch al op een duidelijk verschil tussen de regelment achteruitvaren. Tenzij het regelmentboekje hetzelfde zegt als hier in BE maar dat het niet toegepast of veel soepeler toegepast wordt in NL kan ook. Daar ga ik me niet over uitspreken maar ga ervan uit zoals ik hoor. Over de rest ga ik me niet uitspreken want een touch aan de boei is en touch aan de boei en er langs is er langs. Maar voor alle duidelijkheid. Wij passen het BE regelment volledig toe zoals eerder beschreven en daar kunnen wij niet onder uit. Dan eventjes terug te komen op puntenverlies. Dat is niet van "Ik wil die punten niet verliezen" en plezier. Die 2 horen samen en niet samen. Het gaat hier ook duidelijk voor het plezier, we hebben ook genoeg gelachen en ikzelf van dat het bijna gelukt was en opeens dat het verkeerd gaat. Maar als ge een parcour aflegt wilt ge fun hebben maar het is zoals een beetje sport. Ge wilt een prestatie afleveren met het gebouwde bootje. En ge wilt daardoor ook de meeste punten halen. Al is het maar voor de fun. Voor de rest ga ik hier totaal niet meer over verder uitweiden. Deze topic is voor mij rond. Greetings. |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2005 Locatie: Margate United Kingdom Leeftijd: 41
|
Hallo Carlo aka Rambo Hier is van mij het laaste wat ik er over zeggen Ik weet dat je een goede presatie wil neer leggen op een parcour dat doe ik ook Weet niet precies wat voor parcour jullie hebben maar dat doet er niet toe. Toen ik in Nederlande woonde moest je door de top twee boeien heen zodra er door was rond komen en het nog een keer doen en dat was altijd net weer een beetje moeilijker want je staat met je neus gelijk aan de bottem boei zodat je de inham niet kon zien als het maakte hoera als je het misde jammerdan kost punten maar he dat is de game. En ik denk een beetje het zelfde van achteruit varen Zolang je er plezier in hebt good luck. want tenstolte is dat wat teld. Groetjes Nick Uit England. |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo ik ben terug uit verlof en volg eventjes deze discussie (woorden wisseling) het parkoer dat nick beschrijft is het naviga parkoer dat merk ik aan de top boeien die hij twee keer moet nemen het betreft hier niet een belgische reglementering maar een wereld reglementering over de hele wereld word de zelfde driehoek van 30 bij 30 bij 30 meter gevaren in de zelfde richting en met dezelfde reglementering als in een bepaald land van dat reglement wordt afgeweken geen probleem maar als er dan zo een deelnemer mee gaat doen internationaal dan bekomt hij voor de overtreding van het vooruitslaan bij het achteruitvaren gewoon een nul als punten een bocht van 360° maken zelfde resultaat nul einde verhaal als jullie het reglement niet kennen ga dan eventjes bij naviga.org kijken daar staan ze allemaal als het goed is onder regelwerke als nationaal jurielid en secretaris sportief comitee van de belgische federatie is het wel mijn plicht van het reglement te kennen wat carlo dus schrijft is wat er bij ons in belgië dus telt en daarom wil hij zijn model goed achteruit laten varen wat hij nu ook bekomen heeft door de veranderingen die hij er aan gedaan heeft groetjes raf |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Hallo raf Ik ken het regelment niet zo uit mijn hooft Maar het ging uit eindelijk om het achter uitvaren met single schroef. En ik zei in het begin al dat single schroef schepen nu eenmaal niet geheel recht achteruit varen en altijd wat uitwijken naar bakboord of stuurboord. Althans niet zo als dubble schroef schepen of de gene met boegschroef. En zoals Carlo het beschreef tijdens het achteruit varen de throttel niet een klap vooruit mag geven zodat de schroef een klap voorwaarts geeft maar het schip stil achteruit vaart alleen de klap voorwaarts is de loefheid te corriceren. En Carlo zei dat dat punten koste. Wat ik een beetje onbegrijpelijk vondt simple. bij echt single handige schepen doen we het dus ook zij hebben namelijk het zelfde probleem. Vandaar dat de discussie een beetje uitliep. |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
hallo Nick carlo is lid van onze club dus ik kende zijn probleem en we hebben echt met allen naar een oplossing gezocht en een discussie vind ik dit eigenlijk niet meer een vervolg van het onderwerp waar het probleem van het achteruitvaren met zich mee bracht een reglement is er om na geleeft te worden en er kan en mag niet van afgweken worden niet voor de een en niet voor de andere (al zijn we voor nieuwe leden erg soepel) nu carlo het probleem heeft opgelost kan ik mijn vrouw haar antje ook zo ombouwen en hebben we niet met twee bootjes moeten gaan uittesten wat wel en wat niet werkt de rompvorm speelt bij achteruit varen ook een grote rol een sleper en zo een kotter zijn kort dik en bolvormig en snijden niet zo door het water als een torpedojager en inderdaat een echt schip vaart niet alleen met een single schroef niet mooi achteruit maar zelfs met twee voihtsneiders zelf ook nog niet mooi vooruit groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Hallo Raf Ik kan van Vsp niet spreken heb er nooit mee gevaren. Maar dat bedoelde ik te zeggen tegen Carlo een echt schip met single schroef heeft de zelfde problemen. Al begrijp ik best wat hij wilde En ja regelmenten zijn er op na te leven al denk ik gezien de realiteit met single schroef schepen het zelfde beeld geeft zo misschien het regelment moeten worden aangepast. ( Suggestie ) Ik heb dus jaren lang al niet meer met de nationale en europese kampioenschappen gevaren zo ik weet dus hoever ze het regelment er strak op na houden. Maar als u het zo zegt leg ik me daar bij neer. Groetjes Nick |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
hallo de reglementen aan passen lol dat moet voorgelegt worden op de jaarlijkse vergadering in wenen als je weet dat ze reeds 100 jaar dezelfde driehoek parkoer varen dan kan je ook een beeld vormen wat zo een wijziging met zich gaat mee brengen om een voorbeeldje te geven de drie talen die er gesproken worden zijn frans ,engels en duits het reglement zegt dat als een land een wereld campioenschap inricht er 1 federale taal moet gesproken worden. het voorstel van rusland was om russies ook tot een federale taal te maken gelukkig niet door gegaan stel je gaat naar polen wedstrijd varen dan is de eerste taal pools en de tweede russies goeie morgen probeer het maar eens effe ik kom niet verder dan rasbota ,da ,nastrovia ,njet en ritskkafsjok maar al bij al nu vaart carlo zijn model heel goed achteruit en is het probleem opgelost voor een vrije tijds vaarder zou er zelfs gewoon geen probleem geweest zijn en zou het model wel goed genoeg gevaren hebben groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |