![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 februari 2010
|
Hallo allen. Ik weet niet of het hier thuis hoort wanneer niet dan zal dit onderwerp wel verplaatst worden Aller eerst stel ik mij zelf even voor Naam Michel Leeftijd 40 Hobby's quad rijden , airsoft , hier rond neuzen. Ik heb het idee gevonden om samen met mijn vader (leeftijd 72 ) Ik dacht de Smit Rotterdam te restaureren / renoveren. Mijn vader heeft hem ongeveer 20 jaar geleden gebouwd en is door het vele verhuizen dusdanig beschadigd dat hij of weggegooid of zoals nu gerenoveerd moet worden. Nu mijn vraag /vragen: Waar te beginnen (okay uit elkaar halen en opnieuw opbouwen geen punt) maar we willen hem RC gaan maken. Waar moeten we aan gaan denken alvoor we het geheel uit elkaar halen ?? Motor / motoren enz. Tekening heb ik terug gevonden op de site van Billing Boats. Voor de rest zal ik nog wel met meer vragen komen wanneer wij alles uit elkaar gehaald hebben Alvast bedankt. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: Brasschaat, Belgie Leeftijd: 73
|
@michel71 Misschien is het verstandig om eerst eens een paar foto's van het schip hier te plaatsen, opgenomen vanuit diverse hoeken zodat de lezers een duidelijk beeld krijgen van het te renoveren project.
__________________ Beter 1 X vragen dan 2 X betalen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 mei 2009 Locatie: Almere Leeftijd: 50
|
hoi Michel ik ben op dit moment ook bezig een smit rotterdam aan het restaureren . Voor rc maken ga ik de romp voorzien van een glasvezelmat . Dus romp heb ik helemaal kaal gemaakt met verfafbeit ,dit werkt het best . ik heb gelukkig nog een heleboel spulletjes van het beslag . Maar is wel een hoop werk mvg Fred |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2009 Locatie: Stellendam Leeftijd: 35
|
Daar kom je de winter wel mee door Michel Als je nog bepaalde delen mist (beslag) kan ik je misschien wel helpen. Ben een paar maanden geleden een hoop oude modelbouw ''troep'' van een zolder wezen halen,waaronder ook een romp van een Rotterdam/Londen en een redelijk uitziend beslagset. De romp is inmiddels niet meer maar t beslag nog wel. Succes met t projekt! Groeten, Herman |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Wat is het beste om te doen ivm elektronika ??? 6V of 12V ??? Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen idee heb wat voor motoren ik erin moet plaatsen en hoeveel Volt dat ze moeten hebben. Ik wil er verlichting in plaatsen een boegschroef en dan de aandrijving. Zit werkelijk overal te lezen en te zoeken en alles is of 12V of 6V wat is dus beter te doen ????? |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2009 Locatie: Stellendam Leeftijd: 35
|
Michel, Het gros van de bouwers/vaarders onder ons kiest toch wel voor 12 V. Het stroomverbruik bij 12V is in de meeste gevallen de helft als bij 6V en zo zijn er meer technische redenen te noemen,er zijn hier op t forum deskundigen genoeg denk ik die dat precies kunnen uitleggen.... Maar 12 V zou ik zeker toepassen gr Herman |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Kom ik weer Heb zitten zoeken hier in het forum maar ben niet echt wat tegen gekomen wat ik snap. Ik zie door het bos de bomen niet meer dus ik heb jullie hulp nodig motoren Bühler BB 498 L , 12 Volt. Vaarregelaar. Dan de aansturing van de RABOESCH Querstrahlruder. Wat kan ik gebruiken wat adviseren jullie ???? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
hoi Michel ik gebruik normaal de graupner 40R als vaarregelaar. deze heeft ook een BEC functie. platweg de regelaar voed ook de ontvanger, en evt servo('s) die op de regelaar zijn aangesloten. bij storing, een van de twee regelaars de + draad doorknippen middelste rode. misschien heb je hier wat aan. wat heb je voor boegschroef er inzitten? groet Loek
__________________ Fact et Spera lid MBV Neptunus |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Ik heb thuis nog 2 oude motoren gevonden daar kan ik nog op lezen max. Strom 11 A. Ze zijn 6V. Nu was ik aan het zoeken voor een vaarregelaar nu lees ik bijna bij iedere vaarregelaar 5 tot 12 cell ni-mh of ni-cd kan ik deze dan ook gebruiken met een gel akku ???. En hoe sterk moet de vaarregelaar zijn ???? 22 A ??? Kan ik ook zwaardere regelaars gebruiken ???? Moet ik opzoek naar een regelaar voor een boot of kan ik iedere regelaar gebruiken ??? Alvast bedankt voor de antwoorden |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |