![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2011 Locatie: Oosterhout Leeftijd: 25
|
Goedendag beste modelbouwers, Ik heb onlangs het oude ( made in west germany, dus die is al wat ouder)modelschip " la pomone" aangeschaft als leuk winter project. Boot is romp klaar, dus het is vooral tuigage en afwerking, nu is mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met dit model en wat er qua kleuren dicht bij origine komt? Op google is niets te vinden hierover en dat maakt het toch al wat lastiger. Ik hoor graag jullie ideeën, opmerkingen en suggesties! Met vriendelijke groet, Tom |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Kan je een fototoestel kopen Zien we waar je het over heb mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
HOp internet zo snel niet veel over te vinden, en met deze impressie uit Wikipedia kom je ook al niet veel verder: Ik denk dat je de geschiedenis in moet duiken, en kijken of er misschien informatie over tijdgenoten van dezelfde klasse te vinden is. De plaatjes in de link in de Wiki site staan kunnen je daarmee misschien wat verder helpen. Succes ermee. Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik zal zodra ik tijd heb even een paar foto's maken en plaatsen van het schip. Die illustraties had ik ook gezien maar daar kom je inderdaad niet veel verder mee. Ik ga binnekort maar eens naar de bibliotheek en dan de boeken in! Het is een mooi model, ik verbaas me erover dat er zo weinig over te vinden is. Alvast bedankt zover! Groet tom |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| ![]() 'La Pomone' (1794) - port broadside (Repro ID: F8857-001 © National Maritime Museum, Greenwich, London) Wees blij, dan heb je in ieder geval een bijna uniek model ipv één van de honderden.(zoals bij de sleepboten)
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Dat is zeker waar, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga hier ook een bouwverslag aan wagen, zodat jullie mijn unieke model kunnen volgen! Bedankt trouwens voor die laatste foto! Lijkt een eenvoudig kleuren palletje te worden!
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |