![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2009 Locatie: nieuwegein Leeftijd: 38
|
mensen ben op zoek naar een boegschroef voor mijn vrachtschip. nu kwam ik deze tegen. ![]() Uploaded with ImageShack.us is dat wat of hebben jullie nog andere sugesties. gr willem |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Is volgens mij een marx boegschroef? Als dat zo is, is de kwaliteit zekers goed, je moet wel even de rubbere afdichting even een laagje vaseline opdoen, heb je minder kans dat ie gaat lekken,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 september 2005 Locatie: utrecht Leeftijd: 55
|
Goedendag Heer Frederik , We zijn niet allemaal van die goede bouwers met goed gereedschap . Prettige dagen . Mvg Hans
__________________ HORA RUIT (de tijd verstrijkt) Lid van VMBC Het Anker |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
ja frederik ik zou wel zelf willen bouwen. maar ik heb geen draaibank voor zulke dingen te maken. of ik moet iets met tandwielen en zo gaan klooien en dat word dan niet echt super mooi. maar als u tijd heeft wat gaat dan zo iets kosten? gr willem |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
hoi manus. wat jij in je kh heb daar zat ik ook aan te denken. welke maat hebt u er in zitten. ik zelf dacht aan 19mm 0f 22 mm. maar dan wil ik bijden straal buizen op 1 pijp laten uit komen zeg maar. gr willem |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 september 2011 Locatie: Noord-Holland Leeftijd: 71
| Citaat:
Die pompen zijn er ook in kleinere diameters, misschien kun je het met één pomp af ?? | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juni 2009 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 57
| Citaat:
__________________ Oud genoeg om beter te weten. Maar jong genoeg om er schijt aan te hebben. | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 september 2011 Locatie: Noord-Holland Leeftijd: 71
| Oei Arie das een goeie vraag..het ontwerp voorziet daarin, de Noorse bouwer dus. Verder kan ik me voorstellen dat je niet altijd vol vermogen van twee boegpompen nodig hebt, scheelt dus energie uit de accu's en verlengt de vaartijd ? Verder zal de praktijk moeten uitwijzen hoe het e.e.a. uitpakt , dat is voor mij als onervaren bouwer dus afwachten.. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2006
|
Manus, bij de KH heeft dit alles te maken met de Noorse wateren en de kleine havens waar het 1:1 schip in moet manouvreren.
__________________ Varend: Jean-Bart, Harbour tug number 6 en S-100 In aanbouw: Dupetit-Thouars, Zwarte Zee |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2006
| Dat komt mij bekend voor, bij de Jean-Bart (lengte 2,5 mtr) is ook niet voorzien in een boegschroef. Dit wordt nu anders opgelost door het bouwen van een aantal kleine havenslepers.
__________________ Varend: Jean-Bart, Harbour tug number 6 en S-100 In aanbouw: Dupetit-Thouars, Zwarte Zee |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |