Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Algemeen scheepsbouw

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 26 december 2011, 21:57   #1 (permalink)

Standaard robbe SAR fl 8

beste modelbouwers;
Wij zijn sinds half 2011 de trotse eigenaar van de Hohwacht 2(fl7).-het zusterschip van de fl 8.Al een tijdje zijn we op zoek naar het bouwpakket of het model van ons schip.(robbe sar/fl-wie kan ons helpen ??
sitec engineering is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2011, 11:25   #2 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

H.B.Busking's schermafbeelding

Standaard

Bijzonder! Wil hem graag eens in het echt bewonderen. Zuinig op zijn hoor!
Industrieel erfgoed, wederopbouw van Duitsland en een stuk geschiedenis van de Koude Oorlog.

Er bestaat ook een tekening van SMB tot een kleiner maar beter model. FL-5. Ik meen dat deze nog via VTH te bestellen is. Een goede modelmaker weet daar wel raad mee.
Ik heb een deel van die tekening digitaal. Moest deze wel fors repareren in Photoshop.
Wellicht is de tekening zo te digitaliseren dat je hem kan laten uitfrezen uit een blok aluminium of epoxy? Het aantreffen van het Robbe model, waar overigens geen snars van klopt, is een lastige. Bij tijd en wijlen popt er een boven water in Duitsland op eBay. Heel zelden een op Marktplaats.
Blijven oproepen dus. Mocht ik er een treffen, zal ik je tippen.

Stuur me je email via persoonlijk bericht via dit forum. Dan kan ik je dat bestandje mailen.

Click the image to open in full size.

Gut... Op deze site nog wat plaatjes. Moet toch wat regelmatiger "Flugsicherungsboot" goochelen...
Marine-Welt.com - Galerie - Kategorie: Hilfsfahrzeuge - Bild: Flugsicherungsboot FL 8
H.B.Busking is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 17:47   #3 (permalink)

Standaard

Beste heer Busking;
vriendelijk bedankt voor uw reactie.Uiteraard bent u van harte welkom om het schip eens te bezichtigen.mijn mail adres:sitec@12move.nl
Op uw mailtje reageer ik graag persoonlijk.
met vriendelijke groeten Albert Smits
sitec engineering is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2011, 20:38   #4 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

H.B.Busking's schermafbeelding

Standaard

Dag Albert,
Dat aanbood aanvaard ik bijzonder graag! Wel eerst maar eens wat beter weer. Die koude!

Vergeet niet zo meteen je email adres weg te nemen uit het draadje. Anders wordt je plat gespammed binnen de kortste keren.
Heb je email over genomen. Tekening stuur ik je zo. Wellicht is dat bruikbaar genoeg voor uitwerking.

Het vertrek van het schip zal veel emoties in Duitsland hebben losgemaakt, waarbij het een troost is dat het historische schip in handen is van zorgzame techneuten.

De FL-8 bij mij thuis.... Heb er nooit werk van gemaakt om goede foto's in handen te krijgen. Maar ze zijn er vast.

Nog wat links, wellicht ten overvloedde...
Seeflieger
Marinefliegergeschwader 5

De basis van de schepen lag hier. In opdracht van de Amerikanen bij de opbouw van de Bundes Marine. Enkele FL's zijn verlengde, gemodificeerde Weser Patrol Boats naar ik heb begrepen. Zo ook het schip dat U nu heeft liggen.
NSGA Bremerhaven - Andy Baggs Pictures Page 1

Met vriendelijke groet,
Bas Busking
H.B.Busking is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Algemeen scheepsbouw
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten