![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo jan gemaks halve heeft jos vergeten te melden dat er meer dan 1 club in Genk vaart wij hebben 4 vaardagen in genk op de dieplaan 2 achter het stads huis het voordeel is dat er op deze vijver haast niet gevist wordt Belgium.Model Ship Association is de naam van de club steeds welkom als gast op deze dagen geen verplichtingen, geen vergaderingen en geen lidgeld voor de vaardata kan je steeds terecht op de site en op het forum kan je vragen stellen dat werkt net zoals hier Home wil je op het forum dan eerst een mailtje naar bmsa@telenet.be dan krijg je een inlog en kan je daarna alles zelf aan passen niets moet veel mag als het vooral maar plezant blijft wedstrijden zijn bij ons niet vantoepassing ,de enige boei die je bij ons in het water ziet liggen zijn kardinaals boeien om een gevaar onderwater aan te geven (er liggen pompen ) hulp om je model in het water te leggen word vanzelf sprekend aangeboden groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
@Raf, Beste Raf, in alle vriendschap, je kan een goed georganiseerde en gestructureerde club die meer dan vijf en twintig jaar bestaat met een vaarwater van 70 m x 330 m, niet vergelijken met BMSA, een club zonder regels en een vaarwater van 70m x 40 m. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
hallo jos mij moet je niet vertellen hoe mycl werkt ik ben er mee een van de stichters van geweest en heb tot 2009 mycl mee opgebouwd tot wat ze geworden is mycl heeft trouwens jaren op de dieplaan gevaren B.MSA vzw heeft zeker wel regels alleen bij u mischien niet bekend jullie hebben geen regels maar wedstrijd reglementen en dat is helemaal iets anders wij hebben geen probleem met MYCL jullie wel met B.MSA vzw maar dit moet hier niet uitgevochten worden dit gaat over jan zijn bouw van zijn voyager of the seas als hij bij jullie lid wordt dan sluit hij aan bij een van de betere wedstrijd clubs van belgië wenst hij bij ons te komen varen op een van de dagen dan is hij vrijblijvend welkom om een dagje relax te varen onder gelijk gezinden in welke club hij daarbij ook is gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 10 januari 2012 om 19:36 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste Raf, het is fijn dat je inziet dat we dit topic niet moeten vervuilen met een discussie die hier niet thuis hoort. Je zal ook wel weten dat ik helemaal geen probleem heb met BMSA. Eerlijkheidshalve, er zijn regels op de molenvijver opgelegd door de gemeente Genk. We varen immers in het mooie stadspark. Deze regels zijn echter wel in het voordeel van MYCL. In onze club worden inderdaad ook wedstrijden gevaren. s' Morgens wedstrijden en in de namiddag vrij varen. Dat weet je inderdaad heel goed. Dus geef Jan de vrijheid, zodat hij met de juiste informatie de keuze kan maken die het beste bij zijn wensen aansluit. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President Laatst gewijzigd door Kreeft; 10 januari 2012 om 20:46 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 9 oktober 2008
|
Hallo allemaal, Ik dacht dat er maar 1 club in genk was, dat is het eerstse wat ik er van lees. Zo weinig ben ik daar mee bezig. Kom zeker eens kijken bij jullie beide. Maar laten we het zeker amicaal houden Wat de Voyager of the seas betreft; Ik lees iets wat ik wel meer hoor; "cruiseschepen zijn logge appartementsblokken, wat is daar nu leuk aan". Wel daar zie ik de gedachten wel, omdat ze te vaak verwisseld worden door ferry schepen. Inderdaad logge transportbakken. MAAR, een model bekijk je zelden op ooghoogte, maar meer van bovenaf. dwz, wat bovenop deze cruise schepen ligt is wel wel een "eyecatcher". De Voyager of the seas heeft op zijn bovenste dek zonnedekken, 3 zwembaden, 5 jaccuzzi's, een minigolf terrein, een klimmuur, bars, rollerscating,... allemaal dingen die heel tof om te maken zijn en compenseert heel goed aan het "saaiere" appartementsgevoel dat de zijkant weergeeft. Het zijn juist die kleine details die zo een model byzonder maken. Wel 2 nadelen, die hutten aan de zijkant is langdurig en saai werk. Altijd hetzelfde voor elk balkon. Het ding is groot en log, neemt veel plaats in. Maar het is uniek. Ik ga naar veel modelbouwbeurzen (vooral voor materiaal en technieken) en ik zie heeeel zelden een cruiseschip. ofwel gedemodeerd ofwel een plastiek queen mary die niet kan varen. Dus om een idee te geven hier wat foto's van grote zus; ![]() De Voyager of the seas in Barcelona. de Brilliance of the seas er achter. Allebei van de zelfde rederij ![]() De Viking crowne lounge, alle schepen van Royal Caribbean hebben dit. Een bar, op 17 dekken boven de zee, spectaculair. ![]() Een zwembad voor "adults only" Heel veel mooie sculpturen en details hier en daar. ![]() De grote main pool deck, met 2 zwelbaden naast elkaar. (1 groot zwembad is nefast voor stabiliteit uiteraard. Voila, zo ziet de grote zus er dus uit. Binnen is het al even idrukwekkend met een "royal promenade". Een soort straat van 8 meter breed over de hele lengte van het schip, 4 dekken hoog met winkels terrasjes,... Het lict wordt automatischa aangepast aan het buitenlicht. Het licht dimt uit en de "straat" verlichting gaat aan. Google dit schip maar foto's in overvloed. Maar om u een idee te geven over de grootte; Ik had ook de gelegenheid om de Enchantment of the Seas te bezoeken in het droogdok. Dit schip is 1/3 KLEINER dan de Voyager. ![]() Ik was zelden zo onder de indruk toen ik daar stond. En dit schip is dus kleiner dan de Brilliance op de eerste foto hierboven. Jan |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Wat een enorme schepen zijn dit toch. Ik ben elke keer weer onder de indruk ervan, kan ook prima genieten van die "mighty schips" afleveringen over deze bakken. Respect voor het maken hoor, ik heb daar echt het geduld (oh en de ruimte...) niet voor. |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
hallo als je ziet wat een diepgang deze schepen maar hebben dan begrijp je niet dat ze niet omvallen bij een golfje daar zel wel de nodige techniek voor zijn ingebouwd ik geloof dat vroeger de "andreadora" enorme gyroscopen had die het schip stabiel hielden mooi werk maar ach het is eigenlijk geen werk maar een hobby gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 januari 2010 Locatie: Huissen.Gem.Lingewaard Leeftijd: 63
| Citaat:
en die is ook echt groot. Gr Theo. Laatst gewijzigd door comtheo61; 14 januari 2012 om 11:47 | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 9 oktober 2008
|
ja, in Italië is echt wel ongelofelijk. Maar dit had vrij weinig te maken met de stabiliteit van het schip. Met een scheur van meer dan 50 meter krijgt ge alles onder. Maar het is inderdaad ongelofelijk dat die reuzen met 17 dekken hoog maar een diepgang hebben van 9 meter. Als ge daar boven op staat, en dat echt HOOG. Maar daarvoor gebruiken ze de nodige technieken natuurlijk. Alles wat zwaar is (machines, opslag brandstof, water,..) is op het onderste dek. De schepen zijn gemaakt van staal, maar vanaf een bepaald dek gaan ze over op aluminium. De schepen zijn gecertificeerd om recht te komen van een hoek van 45°!! waar 5° al de limiet is voor passsagier comfort. Ik heb ooit op een schip van royal caribbean gezeten in een storm met golven van 8 meter. Dat was wel te voelen in het schip, maar duidelijk kon het schip dat meer dan makkelijk aan. Ik heb meer schrik van kapiteins die graag een risico nemen en de passagiers dan achter laten als het dan misgaat. De rederij Costa is daar al meer dan eens in de fout gegaan. Maar ook de cruiseschepen modellen zijn stabiliteits gevoelig. Alles is zo licht mogelijk gemaakt. Bij een scherpe bocht gaat hij dan ook goed hellen, maar de batterijen zitten stevig vast. Ik heb ooit de test willen doen, en had met het model van de enchantment of the seas een bocht- test gedaan. Bij volle snelheid waarmee ik zeer zelden voer een scherpe bocht genomen in laag water. Ik stond met laarzen in het water om hem eventueel op te vangen. Hij ging echt vies overhellen, maar kwam keurig terug recht. Ik heb die test 5 keer gedaan, en niet het minste gevaar. Jan |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 januari 2010 Locatie: Huissen.Gem.Lingewaard Leeftijd: 63
| Citaat:
Jan, ik dacht dat zulke schepen ook een soort vakdeling hadden,(tussenschotten) dus dat het water niet overal binnen komt,dat zie je bij grote tankschepen wel. Gr Theo. | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juni 2011 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 31
|
Tsja, maar als de scheur maar over genoeg compartimenten loopt, gaat hij alsnog. Niets is compleet failsafe, het is zo veilig als de zwakste schakel. In Italie was dat dus het petje achter het roer. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |