![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 januari 2011 Leeftijd: 25
|
Geachte scheeps bouwers Ik heb een paar vragen over een kotter. Normaal gesproken hou ik me mee bezig met vliegtuigen Auto's en helikopters. Nou is mijn oom een fanatieke Scheeps bouwer zowel model als schaal 1 op 1 Nou heeft die een koter gemaakt van Het type weet ik niet Maar nou wil die hem varende hebben De afmetingen zijn 80 lang bij 25 breed Nou zijn mijn vragen Wat voor elektronische dingen hebben wij nodig om hem te laten varen met name: *De motor hoe sterk en wat voor type En wat voor snelheid regelaar En wat voor accu's *De schroef as Moet ongeveer 10 cm zijn Wat voor diameter *De schoef Na aanleiding van de as en de motor *De stuur servo Dit is voor een roer van 5x3 *Boordlichten module En hoe kan je dit het beste schakelen Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen En dat ik het wat goed heb uit gelegd Ik zal ook nog wat foto's proberen te maken Met vriendelijke Groet Sjoerd Keizer Laatst gewijzigd door keizer; 19 januari 2012 om 09:39 |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 september 2011 Locatie: Noord-Holland Leeftijd: 71
| Citaat:
Met een 12V-7Ah accu kom je in de buurt. Motor, een borstelmotor, bv, de 755.40 , vergeet niet een koppeling as/motor om afwijkingen te corrigeren. Regelaar motor, bv. een Graupner V30R. Schroefas/schroefaskoker, 4/7mm, houdt rekening met lengte van de as i.v.m. gewicht verdeling/waterlijn. 4blads schroef, messing, 30-35mm. Roer servo, S200 Boordlichten, meerder methodes toepasbaar. Zender /ontvanger. Eventueel aparte voeding voor aansturing ontvanger. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |