![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
|
Ik ben in de Everglades (ten zuiden van Miami) eens met zo'n ding meegeweest. 2 dingen die me goed zijn bijgebleven: -We hadden een hoop lol -Wat een lawaai. Het ding werd voortgedreven door een grote propellor, aangedreven door een oud V8 big block, wel met spruitstukken, maar geen dempers. Aan boord kon je elkaar NIET verstaan, zelfs als je in het oor van je buurman schreeuwde. De piloot vertelde dat er geen dempers op zaten, omdat het met dempers nauwelijks scheelde, de prop maakt de meeste herrie.... |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Guest
|
Haha, mooi verhaal Skiff voor mij telt hoe harder hoe beter! en de buren... Heb vanmiddag even wat balsa en een prop gehaald de breedte word 16cm. Het propje heeft een spanwijdte van 17cm en nou vraag ik me af hoeveel ik er aan beide kanten zal afhalen aan elke kant 1cm dacht ik. Iemand suggesties? |
|
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 14 november 2004 Locatie: Schiedam Leeftijd: 38
|
Ik zou de prop niet inkorten. Beter ga je een andere (kleinere) prop kopen.
__________________ ‹(•¿•)› Bouwverslag: patrouilleboot "Grote Stern" Check: http://www.VaargroepRijnmond.nl/ |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2005 Locatie: Valkenswaard Leeftijd: 50
|
Bijgaand een eerste foto van de motor die onderin de romp komt te liggen en met een snaar verbinding de prop aan gaat drijven. Op het bovenste plateau komt de horizontale asverbinding. Bovenste plateau kunnen we omhoog en omlaag laten bewegen daar we over de draadeindes een aluminium buisje hebben bevestigd en die we middels moertjes omhoog en omlaag kunnen laten bewegen. Deze buisjes nemen dan het plateau mee en kunnen we de snaar strak houden. ![]() ![]() ![]() ![]() Pendelaar (in samenwerking met Snill) |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2005 Locatie: Valkenswaard Leeftijd: 50
|
Hieronder enkele foto's. Motor toch maar anders gemaakt, met een riemaandrijving was toch geen succes. De testvaart was een succes alleen de achterkant wil bij opvoeren van vermogen het water induiken. Volgende keer de accupack meer naar de voorkant plaatsen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |