![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo allemaal, Zondagmiddag ben ik samen met pendelaar tot besluit gekomen om een moerasboot te maken,die bootjes die op het watervlak liggen en via een prop worden voorgestuurd. Hij is uit eigen ontwerp dus een bouwtekening is er nog niet foto's van het geraamte zal ik er morgen op zetten. We maken hem van balsahout met een laag epoxie verder een lichte motor die we via een riem verbinden aan de prop die komt in een kooitje van gaas verder maak ik een roer achter de prop om te sturen met een servo. Benodigheden: Motortje Veel Balsa Epoxie 2Kanaals zender/ontvanger set Waarschijnlijk snelheidsregelaar Gaas Prop Servo Ik hou jullie op de hoogte! Snill. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 14 november 2004 Locatie: Schiedam Leeftijd: 38
|
hmmm, in de topictitel heb je het over een fluisterboot, nou is zo'n moerasbootje alles behalve STIL
__________________ ‹(•¿•)› Bouwverslag: patrouilleboot "Grote Stern" Check: http://www.VaargroepRijnmond.nl/ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Niet wanneer je een electromotor gebruikt John! In de lijst met benodigdheden staat een snelheidsregelaar, dus ik denk dat het electro wordt. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ ‹(•¿•)› Bouwverslag: patrouilleboot "Grote Stern" Check: http://www.VaargroepRijnmond.nl/ | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Je hebt gelijk! Die prop maakt wat geluid. Maar ik denk dat de vergelijing met i.c. was Bij fluisterboot denk je eerder aan die in Giethoorn e.d. Citaat:
Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Haha ik heb al een modelbouwhovercraft gemaakt maar dat ding maakt een pokkelawaai 2 motortjes man das alles behalve stil en ik weet ook niet waarom het nou een fluisterboot word genoemd maar dat is toch echt een naam ervoor. Verder weet ik niet of ik een snelheidsregelaar moet gebruiken zou dit handig zijn of is gewoon achter en vooruit genoeg? |
|
| | #8 (permalink) |
|
volgens mij draait zo'n prop alleen maar "vooruit", maar een regelaar is waarschijnlijk wel handig (anders is het bijna niet te besturen (alles of niks)). Aangezien de reglaar alleen maar "vooruit" hoeft, kan je ook een goedkopere regelaar aanschaffen (vliegtuig?)
__________________ ‹(•¿•)› Bouwverslag: patrouilleboot "Grote Stern" Check: http://www.VaargroepRijnmond.nl/ |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
dat ziet er mooi uit. Het is in ieder geval goed dat je hem licht houd. want ik heb ook eens zo'n boot met een 7,5 cc gemaakt, hij vaarde maar meer ook niet want hij woog dan ook ongeveer 8 Kilo (gewoon effe een kist timmeren en die motor erop ). Een achteruit op de regelaar heeft weinig zin want als de prop de verkeerde kant op draait heeft hij toch een slecht rendement en blaast hij bijna niks. misschien dat hij een klein beetje achteruit gaat maar een regelaar met achteruit is veel duurder als alleen vooruit. |
|
| | #13 (permalink) |
| Guest
| http://www.modelbouw.gompy.net/esc/pic-esc.htm Ik heb geen verstand van electronica, dus vraag me er niets over. Voor vragen kan je de eigenaar van die site een mail sturen. info @ gompy.net Succes, Marco. |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |