![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2002 Locatie: nevele Leeftijd: 24
|
hello allemaal ik heb ooit eens de skywatcher van nikko gewonnen maar na een paar dagen geprobeerd te hebben.... uit elkaar gegooid.... er zijn uit de elektronica al 3 auto's met propeller voortgekomen. maar telkens weer uiteengehaald voor iets anders. nu zat ik met het idee van een bootje te maken. ik ken niets af van boten (ben een rc-rijder) maar het idee leek me tof. het is de bedoelling om met geen/weinig geld iets te maken dat rijd, vaart (of gevlogen heeft ik beschik over de elektronica die bestaat uit: - zender - motor - servo (5kabeltjes) - accu en heb al de motor en schroef (jaja as en schroef uit lego), de romp heb ik ook al en de elektronica ligt ook op zijn plaats. ik moet juist nog de accu vastzetten en de servo en roer aansluiten. ik ga nu wat verder doen en mss is het volgende week klaar ik ga dadelijk wat foto's nemen van hoe ver ik zit |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RACNAvcSrmjsga2MvHnIidw1PEegQIFqvQ*NIanoxh0hbI2Pu 9J2pRUu8uAgGer!*elga9q6YmiyQ6xYwXneeniP1dn6AL6uKtJ jrqjFY!k/IMG00533.JPG[/img] [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RACfAvgS6Wjsga2MvHnIiZ3M9n1Xl*C28GTz9EELeyJRVYSHi 4v4vY5BLd23Vm3ksZyHJAigxCix5qTudnGz!yeYs7zXBs0SfVw Vjh2H7ss/IMG00534.JPG[/img] [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RACNAvkSJGnsga2MvHnIiV4VuPYEIQ9dXVwwNYDu5lIlAnI1O MoCWrajF6brcOzYqQ7*7TmtMr7N5fUHczG9ppHH9858BmTVACs jZMAMixo/IMG00535.JPG[/img] de romp komt van een isomo (wit plastiek) vleesplankje grtzzzz |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
er komt nog een soort van deksel op denk ik, ik moet er nog eens over nadenken.... greetz | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
| Citaat:
Misschien kun je als alternatief een tupperware bakje nemen (Hoewel.... hoe is dat te verlijmen Dat piepschuimen schaaltje lijkt mij persoonlijk ook tamelijk kwetsbaar. Het eerste de beste takje zal er een buts in duwen. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
bwa die schaaltjes zijn nog redelijk sterk, ik ga proberen voor ze vast te lijmen maar eerst proberen op een restje want als het wegvreet kan ik opnieuw beginnen. en zit ook met het probleem dat de skywatcher-lader leeg is en ik geen zin heb om geld uit te geven aan nieuwe batt. zal ze aan een andere lader moeten hangen. groetjez |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
slecht, als hij al in de lucht ging was het voor max 5 sec.... en door mijn creativiteit is het al veel meer dan een heli geworden... ga er straks aan verder doen, de axchterkant van de boot is al afgedekt, de servo zit er ook al in. nu juist nog het roer plaatsen, de voorkant dichtmaken en klaar is boot. grtzzz |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Zo, de boot is bijna af, de laatste harsverbindingen liggen nu te drogen. En natuurlijk de pics (soms wat slechte kwaliteit): [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAANA!kSnGb1AZh2JRpt!84j9m0zXqhyRfK3ITya9uE34GUoi Gtwn!Z4OiWES!adFz44yochIW2iRYdmu683IGMgn9VlcYww!bo HlxxQM*E/IMG00113.JPG[/img] [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADvAu8S*mf1AZh2JRpt!wNErWYo9IcmKyU0b8pUTwRM6sf!i n5r8dXaTP7klpLjfttj0rGWLV8yj!dUrIEmNPEbORKnop0usv5 vM*36!aU/IMG00119.JPG[/img] => hier zit de accu in vast, laatse wat ik eraan gedaan heb, ligt nu te drogen [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAAAAOgSYmb1AZh2JRpt!9Lbx7OJcm!FzOAgP7Y1FQDosNIbq VCqHM*SQFHlYg1x6c!wliT5jwDSxVFJ5h4UXpqRz1k!yC0gal8 LMjQ9wUc/IMG00121.JPG[/img] de voorkant wordt ook nog afgedekt maar dat kan pas als mijn accu-houdertje droog is. ik heb het al eens getest in bad, er zit genoeg power achter de schroef, roer leek ook goed te werken, alleen kan je dat niet goed uittesten in bad, maar als het opgedroogd is en het hier stopt met regenen ga ik het gaan testen in 'merendree put' (openbare grote vijver) zeg eens wat je ervan vindt, hoe er wel rekeing mee dat het geen geld mocht kosten en ik niet thuis ben in heb boot wereldje. groetjes |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
heb je toevallig geen epoxy liggen?? zou het daar mee insmeren
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Mocht je het wel willen doen, test dan eerst even op een ander stukje restmateriaal. Ik denk dat de epoxy dwars door je schaaltjes heen eet. Buiten dat is het volledige overkill om hier epoxy om te doen. Bootje gaat waarschijnlijk dermate langzaam, en weegt zoweinig dat dat niet echt nodig is. Marco. | |
|
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Marken Leeftijd: 22
|
hello Je hebt gelijk No1Uno ik wou een keer boeien/tonnen gaan maken voor in het water als parcours. Ik heb toen met de boormachine van piepschuim een boeivormig vorm gedraaid en er epoxy overheen gesmeerd het vrat er zo door heen..... Groetjes Justin |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
In Dortmund heb ik een paar jaar geleden een RC hamburgerdoosje zien varen. Gaat prima, het was wel binnen, misschien dat het buiten wat windgevoelig is. Misschien is een noodboei (kurken stop bv) met een lange visdraad er omheen gewikkeld geen slecht idee.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |