![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Goeddag, Ik wou graag wat info krijgen m.b.t. RC boten. Ik ben vanplan om een rc boot aan te schaffen, nu heb ik op internet wat rond gekeken en kwam toen dit model tegen; Magin One van Robbe. Ik vind dit opzich een heel mooi model maar is deze wel geschikt om mee te beginnen, ik heb wel ervaring met rc auto's? Nu begrijp ik dat deze boot als bouwpakket wordt verkocht, dus neem aan zelf knippen, lijmen en verfen (wat me leuk lijkt om te doen, ik ben er wel redelijk handig in). Nu staat er ook bij dat je er nog een pakket bij moet halen waar een motor en accu's en toebehoren in zitten, kunt iemand me uit leggen wat dat inhoud? Nu heb ik zelf nog 2 kanaals zender liggen wat ik in mijn rc auto heb gebruikt, is deze ook voor deze boot te gebruiken? Als iemand nog andere gelijk waardige bootmodellen weet zou ik dat graag willen horen, ik wil wel het een en ander zelf kunnen bouwen/ installeren. graag zou ik wat informatie hierover willen hebben Groetjes Edgar |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Belgie (Midden Limburg) Leeftijd: 34
|
Hey Ik juist eens gekeken bij ROBBE. Dit is een monohull racebootje. Ge schrijft dat ge al een zender hebt van je R/C wagentje. Dat is al goed, want dan moet je geen zender meer kopen en is dit bruikbaar voor het bootje. Wat hebt ge dan nog nodig. Het is niet veel hoor. Een batterijlader zult ge hebben. Batterijpack's ook zeker van je auto? Het komt eigenlijk hier op aan. Ge hebt buiten de boot nog dit nodig: - Een ontvanger en zender (zender valt zonder fout weg, hebt ge al) - Een ontvangerbatterij - Batterijpack's (zult ge meschien kunnen gebruiken van je auto) - Een motor (speedmotor) - Een regelaar naar het vermogen van je motor en natuurlijk je batterij. (- Ik weet niet wat de heren van speedboten aanraden, maar ik denk ook een waterkoeling voor de motor wegens het heet worden van de motor. Daar ik niet zeker van ben vraag het eens aan de heren van speed op deze forum. Ik doe alleen maar werkschepen) Buiten je lijm, verf, schroeven en bouten is dit hetgene wat ge nog buiten de bouwdoos nodig hebt. Een tip: als ge dit bootje koopt of eender welke ander speed, zou ik aanraden om je pvc schoef te vervangen door een messingschroef. Dat heeft iets meer rendament dan een pvc. Greetings |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
cat gaat inderdaad harder,, even een aanvulling op carlo aka rambo -ontvangeraccu zul je niet nodig hebben, ik weet alleen niet of er in de robbe magin one standaard al een as enzo is ingebouwd ook zou ik de pvc schroef vervangen,, alleen niet door messing gelijk,, zoek eerst de juiste maat maar eens op met een carbon prop waterkoeling is standaard www.xtremercboats.com kijk ook hier eens
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |