![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik ben op zoek naar een boot die functie moet doen als trekboot voor mijn voerbootje ik ben namelijk een karpervisser. Ik heb nog nooit een bootje gebouwd en heb er ook niet veel verstand van. Daarom koop ik een kant en klare. Nu heb ik al op wat sites gekeken, maar daar staan vaak zo weinig tech. gegevens bij, dat ik er niet echt wijzer van wordt. Het zit namelijk zo: Ik wil graag een kant en klare boot kopen en daarachter wil ik zelf een soort voerbootje met voerbakken maken voor ongeveer 2 kilo voer. Dus het ziet er dan eigenlijk uit als een bootje met een aanhanger. Het voerbootje zelf is dan zonder motor maar wel met servo's, enz. om de voerbakken te besturen, de voerboot zelf wil ik met een soort draaibare staaf aan de boot koppelen...ik hoop dat dit makkelijk te doen is! En als ik klaar ben wil ik de voerboot eraf kunnen halen, om evt. nog gewoon te kunnen varen met de boot. Nu heb ik dit nog nooit gezien en weet ik niet wat voor problemen er kunnen ontstaan.Oomdat de boot er eigenlijk niet voor is gemaakt om 2 kilo voer achter zich aan te slepen en een lijn met haak en 70 gram lood. De problemen die ik denk dat er evt. kunnen ontstaan: 1. De boot komt niet meer vooruit. 2. De boot komt nog wel vooruit, maar heeft zoveel weerstand dat de accu's erg snel leegraken. 3. De boot wordt onbestuurbaar/onstabiel. 4. Het motortje raakt overbelast. (denken jullie er nog een paar bij te kunnen verzinnen of denk je dat sommige probs niet zullen voorkomen zeg het dan aub) -De kant en klare boot mag tegen de 150 euro gaan kosten. -Ik wil speedboot model, omdat ik er ook gewoon mee wil gaan varen. -Hij hoeft niet heel hard te gaan, maar zeker ook niet te langzaam. -Ik wil het bootje tot 400 meter nog kunnen besturen. -Makkelijk toegang naar de motor voor reparatie, enz -Ik heb nog 150 euro over voor upgrades voor de boot, mocht bijvoorbeeld de zender niet ver genoeg komen(400meter). Ja, het lijkt veel en misschien is het ook wel veel, maar ik weet niets van boten en hun problemen dus vraag ik het maar aan jullie! Dus....als iemand nog een goed idee heeft over wat voor soort boot merken er hiervoor in aanmerking komen, zet dat dan hier neer aub! |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2005 Locatie: Terneuzen Leeftijd: 21
|
Hoi aliennation kijk anders eens op http://www.rawa.nl/voerboot.htm daar heb je een hele buwbeschrijving van een voerderboot.als je een beetje weet hoe de elctronica werkt is dat volgens mij best wel te doen. of anders typ je hier op het forum bij zoeken voerderboot in krijg je vast meer info. greetz jochem
__________________ GS Racing XUT Advanced | OS V-Spec, JP3, Speed 2.5 | Nomadio React | ACE Servo's | GRP Tires |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hoi aliennation ik heb ergenst een site gezien waar ze die boten verkopen ik zal wel een link posten als ik hem gevonden heb. mvg jochem
__________________ GS Racing XUT Advanced | OS V-Spec, JP3, Speed 2.5 | Nomadio React | ACE Servo's | GRP Tires |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
HOI ik heb mijn internet geschiedenis nog eens doorgespit maar kan het niet meer vinden probeer gewoon een kant en klaar bootje te kopen met krachtige transmisie motor of zo (ik heb er niet zoveel verstand van want ik verzin me bootjes allmeaal zelf ) mvg jochem
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Vergis je niet in de trekkracht van een modelboot. Ik heb 30 jaar geleden een sleepboot gebouwd met een 500 achtig motortje. Die boot was sterk zat om een rubberboot met twee kinderen over de gracht te slepen. De snelheid viel ook niet tegen met ongeveer 3km/uur.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Een leuk idee.... Qua bereik hoef je je niet druk te maken. Mits je een beetje normale zender gebruikt (gewoon standaard zender) moet je die 400 meter makkelijk kunnen halen. En na 400 meter is je bootje erg klein geworden voor het zicht Ik weet alleen niet of dat met een speedboot werken gaat. Speedboten zijn niet gemaakt om veel kracht te genereren, maar om hard te gaan. Dat zal met trekken dus niet helemaal goed komen denk ik. Ook is de romp van een speedboot niet gemaakt voor de krachten die er op komen als je trekken gaat. Met een beetje werkscheepje is het wel te doen denk ik... Is het niet een idee om de PaulaII te gebruiken? Met een beetje aanpassingen kan je daar denk ik wel wat van maken. Kost 119 euro, en is 71 cm. lang. Daar moet je toch wat mee kunnen denk ik dan. Zal even een plaatje erbij pakken. ![]() Misschien is het mogelijk om de kraan achterop te vervangen door een soort kiepbakje. Kan je volgens hetzelfde principe aansturen. Ik twijfel alleen aan die 2 kilo. Das wel een beetje erg veel voor achterop. Bij de meeste voederbootjes vangen ze dat op door de helft links, en de helft rechts te leggen. Zodoende blijft de boot in evenwicht. Andere optie is een duwboot principe. Losse voerbak die je VOOR je schip bindt ofzo. Dan kan je naar je plek varen, voer dumpen, en weer terugkomen. Enige lastige is dan dat je lijn over je duwende schip heen hangt. Je kan dan bijvoorbeeld kiezen voor die Paula, met je lijn achterop de Paula. Je neemt dan een duwbak waar de neus van je Paula in past, en zo trek je die dan tegen de paula aan. Dan kan je een hele berg gewicht meenemen. Goed, mocht ik er naast zitten, dan wordt ik ongetwijfeld nog wel verbeterd door 1 van de mannen alhier Marco. |
|
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo waarom doe je het niet amerikaans die varen met een speciale duw bak waar de duw boot IN gaat dan ben je van stabiliteits problemen verlost in de bak zitten twee U vormige profielen waar de duw boot invast zit met twee uitschuifbaren pistons waar rollen op zitten in model kan je de boot er langs boven in schuiven en nu zit je boot gekoppeld met de duw bak waar je enorme hoeveelheden voer in kunt leggen laat je met een servo de bodem van de bak open klappen om je voer te droppen de twee zijkanten van de bak blijven drijven als hij is open geklapt en je vaart gewoon terug door dit systeem heeft de diepte van je bak geen invloed op je duwboot groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |