![]() |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Over het algemeen is het wel mogelijk maar dat hangt natuurlijk ook van de toepassing af. Als het een snelle motor is dan lijkt hij mij niet helemaal geschikt. De Robbe Dolly is wel een redelijk snel bootje maar het is geen speedboot. Dus om dat goed te kunnen bepalen moeten we echt meer van die motor weten.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2005 Locatie: De Kooy Leeftijd: 40
|
Hi Hawk, Nee gewoon een 400 motortje van Graupner. Voor die 7,95 (geloof ik) valt dat ook wel mee. Beter als nikko motor erin, boootafbouwen, proefvaren, tot de ondekking komen dat die nikko motor toch niet voldoet, motor er weer uit .............. Groet, Andre |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
ik denk dat een speed400 zelfs rond de 5 euro zit ofzo... je kan zelfs nog kiezen of je een 6 of 7.2V speed400 wil - afhankelijk van de batterijen die je denkt te gebruiken. die gaat ook veel beter passen in de motortsteun, want de dolly is standaard voor die afmetingen motor ontworpen. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
in mijn boten haal ik de connector er altijd af en zet ik goud contacten (kwestie van gewoonte). maar ik dacht dat het de gewone tamiya connectoren zijn, in mijn RC auto sluit ik gewoon een 7,2V pack aan op de robbe regelaar. (standaard connectoren op beide) Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2005 Locatie: Limburg Leeftijd: 21
|
ok bedankt, voor electra in de boot zat ik te denken aan het volgende: regelaar: rob 8619 30 Euro (2brothers) motor: power 400 10 Euro(robbe site) stuur servo:rob f 117 19 euro(2 brothers) ontvanger: nog niet bekend als iemand 1 weet mag ie het zeggen. Ik zat te denken aan de TRU 01 van tamiya omdat daar mijn tamiya zender dan op kan, maar ik weet de prijs daarvan niet....
__________________ Groeten, Laurens |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
Ik ben er een tijdje uit geweest (ben pas net lid van dit forum) maar 18 jaar geleden was het merk NIKKO vloeken in de kerk gelijk heeft. Gewoon proberen. Het bouwen houdt niet op na de eerste vaart. En misschien vaart ie wel goed... Nou dan is er niks aan de hand. Weet alleen niet welke maten NIKKO gebruikt. Ga er van uit dat zij gewoon standaardmaat motoren gebruiken. (stuk goedkoper) Nu we het er toch over hebben... Bestaat de mabbuchie 540 nog? Mabbuchie schrijf ik verkeerd hoor. Ik spel het fonetisch! Dat waren toen DE motoren.... |
|
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Mabuchi is een hele grote fabrikant van kleine elektromotoren. Je komt ze bijna overal in tegen. In elektrisch gereedschap (boor-/schroefmachines), stofzuigers, speelgoed, scheerapparaten, videorecorders, ventilatoren en ga zo nog maar even door. Wil je wat meer weten kijk dan eens up hun site, daar staat heel veel te lezen over elektromotoren. De site van Mabuchi vindt je HIER.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |