![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 augustus 2005 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 61
|
Hallo allemaal, Na alle antwoorden op mijn vraag, voorstuwing reddingboot Trent, te hebben bekeken en na uitvoerige testen in het bad, ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik het concept moet aanpassen. Dit vanwege het gewicht en de juiste plaatsing van de accu's, wat heel gevoelig ligt. Wel nu, dit is wat ik had bedacht: 2 x 6 volt 4.5 aH loodaccu's, deze hebben namelijk de juiste afmetingen en zijn totaal 1700 gr. zwaar. 2 x Mabuchi 550 of vergelijkbare motoren op 6 volt. (suggesties welkom) 2x Olympus tandriem vertraging 1 : 2.3 deze zijn uit de Conrad catalogus (bedankt Roel) Alleen welke 6 volt motoren zijn hiervoor geschikt? Diameter van de schroeven blijft 45 mm. dit is geheel volgens de schaal 1: 16. Uiteraard sta ik open voor jullie deskundig commentaar. Groetjes Willem |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
speed 500E 12Volt draait ong 11000rpm ,met die vertraging eraan zal die met die 45 mm schroef geen probleem hebben en niet al te veel stroom trekken alleen vrees ik dat die boot niet echt op snelheid gaat komen,denk dat er niet genoeg stuwkracht zal zijn om die romp in halfglijder te krijgen wat vogens mij voor dit type boot realistisch is is dit toch niet de bedoeling dan zou ik kiezen voor 720 torqrue types ,die kunnen op 12 volt die 45 mm schroef rechtstreeks aandrijven, zijn zeer zuinig en gaan veel minder kosten dan een 500E met vertraging en gaan ong zelfde kracht geven wil je wel snelheid dan zal je toch naar een 600 type moeten gaan en een kleinere schroef die je rechtstreeks kan aandrijven zodat je niet met die dure en/of lawaaierige vertraging zit (riemvertragingen zijn natuurlijk wel stil) dit is mijn idee |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |