![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2005 Locatie: Roosendaal
|
Beste modebouwers, ik ben sinds kort in het bezit van een scheepsmodel t.w. een van de 3 korvetten ( fregatten ) geleverd eind jaren 70 aan de Indonesische regering. De schepen zijn gebouwd door Wilton-Fijenoord te Schiedam. Ik zoek de bouwtekeningen van het schip.Er moet namelijk nog heel veel aan gedaan worden. De naam van het schip is Fatahillah Wie kan me helpen. Diverse instanties konden dit helaas niet. Alvast bedankt voor je reactie Groet John Aartsen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Wilton Feyenoord is toch over genomen door Neihuis Van den Berg. Als dat zo is kan je het daar eens proberen Ik meende als dat deze ook allang vertrokken was waren toen toch een hoop onslagen leg mij iets van bij hoor
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2005 Locatie: Roosendaal
|
Voor zover ik nu weet is het enige bureau waar de tekeningen nog zijn bij nevesbu. Dit is een ontwerpbureau voor de marine. Zij hebben de tekeningen maar moeten heel diep graven in hun archief. Maar ze komen eraan, dit is mij beloofd. Bedankt voor de reacties. Groet John Aarsten |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2005 Locatie: Groningen Leeftijd: 32
|
Beste John. Als het schip gebouwd is door een werf die is overgenomen door een Rottersdamse werf, zou je het een kunnen proberen bij het Maritiem museum in Rotterdam. Ik heb daar ook de tekeningen van de Ostrea gevonden die ik aan het bouwen ben. Je betaald dan alleen de kopieer kosten. Verder beschikt het museum over veel documentatie over veel verschillende schepen. Je kan ook kijken op www.maritiemdigitaal.nl en dan zoeken op Fatahillah, je komt dan in elk geval een aantal foto's tegen. Hoop dat je hier wat aan hebt, succes met de bouw Groetjes Arnold |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Guest
|
Arbasco schreef : Citaat:
![]() Dit heb ik ook voor mijn te bouwen schip gedaan, ms. Doggersbank van Pot Scheepvaart, en heb ook daar weer enige info weg gehaald voor het verwezelijken van mijn toekomstige bouwplannen. Groeten, Richard Schut. | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |