![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, De houten romp die 20 jaar op zolder staat gaat eindelijk worden afgebouwd ! Het was detijds mijn 2e boot nadat ik begonnen was met een klein bootje van Robbe. De romp is af, nu wil ik de motor, ontvangers, servo's en roeren erin bouwen en kijken of het ding een beetje vaart. Het is een 86cm lange boot die ik destijds vanaf een bouwtekening heb gebouwd. De bouwtekening is helaas nergens meer te vinden...... Ik heb wat op internet rondgeneusd en het ding lijkt nog het meest op een Vosper MTB 234. Wat voor electromotor (voltage, toerental) heb ik nodig en wat voor accu voor de aandrijving kan ik het beste gebruiken ? Ook heb ik een vaarregelaar nodig. Ik kan me herrineren dat ik vroeger een eenvoudige regelbare weerstand gebruikte aan een servo maar een vaarregelaar lijkt me een betere oplossing. Welk type vaarregelaar zou ik nodig hebben ? En wat is een goede winkel (in de buurt van Rotterdam) om e.e.a te kopen ? groeten Basicsys |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Bij voorkeur geniet zeker al een 12volt systeem. Verder zouden een afbeelding, maten en geschat gewicht van het bootje heel behulpzaam zijn.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo wat wil je zelf ik bedoel gaat het een vosper worden of wordt het een plezier jachtje een vosper is een snelboot dus dikke motor met veel toeren kort maar krachtige vaartijd ik opteer voor een 700 race met 3.3 cellen op 9 velle dat geeft 10.8 volt (hangt van het gewicht van de boot af) als regelaar zou je dan een echte degelijker race regelaar nodig gaan hebben zoiets van een 120 A liefst iets zwaarder maar deze gaan meestal maar tot 7.2 volt een jachtje kan wat rustiger aan en dan ben je goedkoper af een 600 eco ook op 10.8 volt dus 9 cellen dan kan je een robbe navy regelaar gebruiken en heb je meteen ook bec en hoef je geen ontvanger accu groeten raf ps er zijn nog een 1000 andere mogelijkheden hoor
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
mijn container schip van 87cm is een semi snelboot met een speed 400 op 6 volt, dus ik zou het zeker niet te gek maken kwa motor, gaat snel harder dan je denkt. Hangt natruulijk wel sterk van het model af, dus we wachten even op wat fotos MvG, Erwin |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo als je leest in het start topic gaat het over een soort van vosper romp eventjes yahoo en en dan kom je hier iets tegen wat je een idee geeft van wat een vosper is http://www.mts.net/~reader/Gallery/Vosper/Vosper.html ik heb eventjes een url toegevoegd een vosper is een mtb of motor torpedo boot een snelboot die 2 a 4 torpedo's mee had en die ook kon lanceren bedoeling is snel naderen ,schieten en dan als een haas wegwezen kleine bootjes die moeilijk te raken zijn met een groot kanon en meestal zo snel dat het moeilijk mikken was robbe heeft de japanse versie de PT15 dus zo een boot kan gewicht missen als de pest die zijn ontworpen om snel te varen dus moeten ze ook een beetje vaart kunnen maken in model groeten
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Hehe, bedankt voor die site ! Met die foto's kan ik wel wat Alleen begin ik met toch af te vragen of de romp die ik heb gebouwd licht genoeg is om het bootje veel snelheid te geven. Daarnaast heb ik maar 1 schroef en zie ik er 3 op de plaatjes van de Vosper....... Ik zal proberen zsm foto's te plaatsen (boot staat nog bij mijn ouders waar hij 20 jaar op zolder heeft gestaan.....). groeten Basicsys |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |