![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Voor mijn model van de MS Amsterdam van de Holland Amerika Line (4.74m lang, schaal 1:50) heb ik azipods gebouwd. Maar ik ben bang dat de vetafdichting niet voldoende is zodat ik water in de motoren kan krijgen. De azipods hangen namelijk achter onder het schip. Ik wil geen concessies doen aan het scheepsmodel door de motoren binnenin het schip te plaatsen. De diameter van de motoren is 40mm en de lengte 110mm. De asdikte is 4mm. Wie heeft advies? Luuk |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
advies plaats eens een foto zodat we het kunnen zien,, ik kan me hier niets bij voorstellen,,
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 7 januari 2005 Locatie: Voorst Leeftijd: 39
|
Beste Luuk, Leuk probleempje. Ik kan mij echter voorstellen dat wanneer je netjes passende lagers hebt met een vetkamer er achter je afdichting voldoende is. Je hebt dan in feite dezelfde constructie als bij een schroefaskoker en ook ongeveer dezelfde druk. Waarom zou dat niet voldoende dicht zijn? Ik ben trouwens wel nieuwsgrierig naar hoe dat vaart, het moet erg wendbaar zijn. De QM2 heeft ze ook Overigens ben ik erg benieuwd naar je model. Ik heb zelf ook eens een grote jongen gebouwd (3,5 meter) dus nog een stuk kleiner dan wat jij doet. Zou je eens wat foto's van je model willen laten zien? Groeten, Marco
__________________ Don't go where the path may lead, but go where is no path and leave a trail. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
De tip van Adam is een hele goeie... Dan kom je waarschijnlijk ook bij 'Engel' uit, een leverancier van modelonderzeeboottoebehoren. (leuk woord voor 29-letterwoordenLingo)
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Scheepstoeter, kun je op de askokers van de azipods geen buisje bevestigen/solderen dat in de romp uitkomt. Als dat buisje hoog genoeg is en gevuld met olie, krijg je voldoende statische tegendruk om het water zeker buiten te houden. Van Graupner hebben ze beugeltjes die over de koker klemt, en waarop een darmpje kan gestoken worden, zeker zo gemakkelijk. Even opmerken, zijn het geen kleine motoren voor zo een groot schip?
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Bedankt voor de tips. Foto's komen eraan. Ik heb een vetkamerafdichting, maar zoek nog naar een betere afdichting. Het vet van een kogellager is niet waterbestendig en lost op. Dan krijg je een soort brei die ongeveer de kleur van mayonaise. Ik heb het nu geprobeerd met speciale schroefasvet, dit laat zich niet vermengen met water. Ik weet niet of dit op de lange duur voldoende afdichting biedt en of ik dit elke keer weer moet gaan vervangen. Er is geen ruimte voor een buisje op de askoker omdat de stroomdraden voor de motor er ook al in lopen en er is weinig ruimte. Het is een uitdaging om dit voor schaal 1:50 voor elkaar te krijgen. Overigens is het motorvermogen ruim voldoende. Het schip wordt aangedreven met 2 keer 24 volts motoren en heeft een behoorlijke snelheid (ca. 5km per uur). En dat voor een schip van ruim 300 kg. |
|
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
Even zoeken op : foto's plaatsen en dan kun je vast een handleidingje vinden voor het plaatsen van foto's By the way: Dit soort schepen vallen ook onder werkschepen! Heb je al wat te doen op hemelvaartsdag 2005 Ik verwacht genoeg handen om eventueel te helpen die dag. |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
| Citaat:
Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |