![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Mijn naam is Marcel en ben nieuw op de site en nog absoluut onervaren met de modelbouw. Sinds gister ben ik in het bezit een modelbootje. Vanmorgen meteen gaan varen. Dit ging in eerste instantie heel goed echter na een minuut of 5 ging het volledig mis. Ik vaar door een stuk visdraad of iets dergelijks die ik nooit heb opgemerkt. Gevolg; de schroefas draait niet meer. Als ik gas geef hoor ik de motor (Graupner Speed 720BB Torque) wel draaien. Ook zie ik het dunne asje die vanuit de motor komt wel draaien maar de schroefas doet niets. Ook de twee busjes op het dunne asje draaien niet. Zoals ik al eerder aangaf ik ben een 100% leek op dit gebied maar zou het zonde vinden om nu al te moeten stoppen. Wie o wie kan mij helpen zodat ik de schroefas weer kan laten draaien?? Alvast veel dank, Marcel |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Marcel, welkom hier! Je probleem is denk een de koppeling tussen motor en schroefas. 'de twee dunne busjes' is denk ik de koppeling tussen motor en schroefas. Meestal zit die vast met inbusboutjes. Remedie: Losmaken, schroefas uitnemen en controleren (wellicht zit er iets in de schroefaskoker) schroefas invetten met bijv Vaseline en het geheel weer monteren. Maar.... dit zijn tips 'zo uit het blote hoofd'. Je maakt het makkelijk antwoord te geven als je er een paar foto's bij laat zien, als je die gelegenheid hebt. Je kan foto's uploaden op http://foto.modelbouwforum.nl/ max grootte: 640 x 420 Daarna kan je ze hier in je bericht zetten. Succes en ik hoop dat je snel weer kan varen!
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
Zo da's snel. Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik ben nu bezig om te proberen of ik een foto van de busjes te kunnen uploaden en daarna in een antwoord te gieten. De mail t.b.v. de registratie laat een beetje lang op zich wachten. Wat ik wel kan vertellen is dat de busjes die idd met inbus vastzitten niet tegen elkaar staan. Ik weet niet of dit hoort of dat jullie hier al iets uit kunnen afleiden? Is het mogelijk om de busjes even voorzichtig los te halen en daarna weer vast te zetten? Stel dit kan, op welke wijze zet ik de busjes dan weer vast? Tegen elkar of dien ik nog ergens anders rekening mee te houden? Bedankt weer en zodra ik een foto heb geupload zet ik deze er direct bij. Marcel |
|
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Ik ben eruit. Het was idd de koppeling tussen de twee assen. Laatste 2 vraagjes. Het grote busje zat vast met twee keer twee inbusjes. Ik heb per ongeluk twee inbusjes in het busje laten valen. Kan dit schade? Het borgringetje naar het kokertje van de schroef sluit niet helemaal meer aan. Hierdoor zie je miniscule kleine smeervetvlekjes op de wan van de boot. Moet ik dit regelmatig bijhouden of zal dit na verloop van tijd ophouden? Bedankt, Marcel |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |